آخرین شرایط از هفت تپه ، کارگران در انتظار تحقق وعده ها مشغول کارند!

به گزارش مجله عکسها، کارگران هفت تپه خواستار مشخص تکلیف هر چه سریعتر پرونده تخلفات ارزی مالک شرکت و تحقق وعده های مسئولان هستند.

آخرین شرایط از هفت تپه ، کارگران در انتظار تحقق وعده ها مشغول کارند!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، بیش از 60 روز از برگزاری آخرین جلسه حل مسائل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در مجلس می گذرد و با وجود وعده هایی که داده شد، هنوز برخی مسائل کارگران این شرکت حل نشد.

خلع ید کارفرمای شرکت هفت تپه یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسات بود که در مجلس شورای اسلامی برگزار می شد، اما تا به امروز در حال بررسی است و اتفاق خاصی صورت نگرفته است. در آخرین جلسه که نهم مهرماه در این خصوص برگزار شد، تصمیماتی از سوی نمایندگان اتخاذ شد و برابر آن، قرار بود ظرف 2 ماه به میزان 3000 اراضی شرکت کاشت شود، اما به گفته کارگران، هنوز این میزان کشت صورت نگرفته است.

علاوه بر آن مقرر شد که 7 درصد سهم بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شود و حقوق های معوق کارگران شرکت از سوی کارفرما پرداخت شود، اما به گفته آنها، این وعده هم با تأخیر و تعلل هایی در حال محقق شدن است و معوقات حقوقی و حق بیمه برخی کارگران هنوز پرداخت نشده است. ضمن بعد گذشت این دو ماه هنوز تکلیف 5 کارگر اخراجی شرکت هم مشخص نشده است.

البته موضوع عدم اهلیت کارفرما که همان موقع ها مورد تاکید نمایندگان مجلس بود، حالا مورد تایید بازرسان کشور هم قرار گرفته ولی هنوز اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید:

  • کارفرمای هفت تپه تا سرانجام آبان خلع ید می شود / از پیگیری نمایندگان مجلس تا ورود دیوان محاسبات!
  • هفت تپه؛ چند قدم تا رهایی / آیا سازمان خصوصی سازی در حفظ بیت المال کوتاهی کرده؟!
  • روایت این روز های هفت تپه / اقدامات تنش زای استاندار خوزستان صدای مجلسی ها را درآورد!

البته سازمان خصوصی سازی از فسخ قرارداد واگذاری شرکت هفت تپه امتناع کرده بود، ولی 30 مهرماه پفراینده این امتناع به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارجاع داده شد. 21 آبان ماه هم درخواست خلع ید از مالک شرکت از سوی سازمان خصوصی سازی به هیأت داوری ارسال و چند روز بعد، رئیس سازمان خصوصی سازی عزل شد! البته ادعا شده عزلی صورت نگرفته و رئیس سازمان خصوصی سازی استعفا داده، اما نمایندگان مجلس معتقدند که به دلیل ارجاع پفراینده هفت تپه به هیأت داوری، از سوی وزارت اقتصاد ، علیرضا صالح را مجبور به استعفا کردند.

در این بین، کارگران هفت تپه هم بار ها ضمن کار با نوشتن بیانیه ها و نصب بنر هایی در شرکت از هیأت داوری درخواست کردند هر چه سریعتر رأی خود را مبنی بر خلع ید مالک شرکت صادر کند. این رأی هنوز از سوی هیأت داوری صادر نشده و جزئیاتی از فرایند بررسی این پفراینده در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

  • پفراینده امتناع سازمان خصوصی سازی در لغو واگذاری شرکت هفت تپه به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع داده شد
  • درخواست خلع ید مالک شرکت هفت تپه از سوی سازمان خصوصی سازی به هیأت داوری رسال شد

از سویی، کارگران خواستار مشخص تکلیف پفراینده تخلفات ارزی مالک هفت تپه هستند و از قوه قضائیه درخواست داشتند که به این پفراینده رسیدگی و هر چه سریعتر حکم نهایی برای مالک شرکت را صادر کند.

با وجود پیگیری ها، متاسفانه اطلاعی از فرایند برگزاری جلسات دادگاه متخلفان ارزی هفت تپه در دست نیست و مشخص نیست که آیا این جلسات برگزار می شوند یا خیر؛ امیدواریم دستگاه قضا هر چه سریعتر تکلیف این پفراینده را مشخص کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1449

به "آخرین شرایط از هفت تپه ، کارگران در انتظار تحقق وعده ها مشغول کارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط از هفت تپه ، کارگران در انتظار تحقق وعده ها مشغول کارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید