یک روزنامه اتریشی آنالیز کرد؛ اروپا در آستانه جنگ واکسن

به گزارش مجله عکسها، بد عهدی های شرکت آسترازنکا در قبال اتحادیه اروپا سبب شده تا کمیسیون اروپایی تهدیدهای خود مبنی بر توقف صادرات علیه این شرکت و همچنین کشور انگلیس را تقویت کند.

یک روزنامه اتریشی آنالیز کرد؛ اروپا در آستانه جنگ واکسن

با ما سفر کنید و با تورهای پاییزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اتریشیکوریر در گزارشی از خطر وقوع جنگ واکسن بین اتحادیه اروپا و انگلیس خبر داده و نوشت: به دلیل کمبود واکسن در اتحادیه اروپا اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی اواخر هفته محدودیت های صادراتی جدیدی را بخصوص علیه واکسن آسترازنکا و انگلیس در دستور کار قرار داد. تصمیم گیری نهایی قرار است در نشست آخر هفته اروپایی اتخاذ گردد. همچنین فون در لاین بیان کرد که در حال حاضر اروپا امکان اهدای واکسن به کشورهای فقیرتر را هم ندارد.

بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپایی از ماه فوریه حداقل 41 میلیون دوز واکسن از اتحادیه اروپا صادر شده این در حالی است که در اروپا واکسن کافی وجود نداشته و فرایند واکسیناسیون به کندی پیش می رود. به گفته وی تنها 10 میلیون دوز واکسن به انگلیس صادر شده است.

فون در لاین بیان کرد: من نمی توانم به شهفرایندان اروپایی اعلام کنم چرا ما میلیون ها دوز واکسن را به کشورهایی صادر می کنیم که خود فراوری نماینده واکسن هستند و در ازای آن از آنها هیچ چیزی دریافت نمی کنیم.

شرکت فراوری نماینده واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا در سه ماهه ابتدایی امسال تنها 30 درصد واکسن های توافق شده با اتحادیه اروپا را به این کشور تحویل داده است.

فون در لاین در این راستا بیان کرد: ما این امکان را داریم که یک صادرات برنامه ریزی شده واکسن را متوقف کنیم. این پیام ما به آسترازنکا است که تو اول به توافقات خود با اروپا عمل کن قبل از اینکه صادرات به دیگر کشورها را شروع کنی.

این تهدید اتحادیه اروپا خشم لندن را برانگیخته است. به گزارش فاینشنال تایمز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مذاکراتی محرمانه درباره وقوع جنگ واکسن به بروکسل هشدار داده است.

در این میان در ایتالیا ساخت اولین دوزهای واکسن اسپوتنیک روسی فراوری اروپا در دست اجرا است. این اقدام قبل از تایید آژانس دارویی اروپا انجام می گردد. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه RDIF و شرکت دارویی سوئیسی Adienne می خواهند فراوری واکسن روسی را ماه ژوئن در لمباردی شروع نمایند.

روسیه انتظار دارد که بعد از مجارستان دیگر کشورهای اروپایی هم مستقل از آژانس دارویی اروپا بتواند واکسن روسی اسپوتنیک چهار را تایید نمایند.

روسیه همچنین ایجاد شعبه های بیشتر فراوری واکسن روسی در اروپا از جمله در فرانسه و آلمان را مد نظر دارد. اتریش هم چند هفته پیش درباره امکان فراوری واکسن روسی در این کشور با مقامات روسی مذاکراتی را انجام داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1638

به "یک روزنامه اتریشی آنالیز کرد؛ اروپا در آستانه جنگ واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روزنامه اتریشی آنالیز کرد؛ اروپا در آستانه جنگ واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید