گران ترین روغن خوراکی را چند می فروشند؟

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران- قیمت روغن طبق آمار های رسمی نسبت به پارسال تقریبا سه برابر شده است. طوری که بطری های 900 گرمی برند های معروف که پارسال تقریبا 17 هزار تومان فروخته می شدند، الان قیمتشان به حدود 70 هزار تومان رسیده است. با این حال وقتی سراغ گران ترین روغن های خوراکی را می گیریم، پای بطری های سرخ کردنی 160 هزار تومانی وسط می آید و از یک طرف دیگر با حلب یک کیلویی روغن حیوانی و شیشه 250 گرمی روغن تخم کدو سرو کار داریم که خریدشان به ترتیب 730 و 200 هزار تومان آب می خورد.

گران ترین روغن خوراکی را چند می فروشند؟

1- قیمت روغن سرخ کردنی داتیس در بطری 900 گرمی به 163 هزار و 600 تومان رسیده است. از این جهت روغن سروخ کردنی داتیس را جزو گزینه های گرانقیمت حساب می کنیم که بطری 900 گرمی آن را تقریبا 2.5 برابر گران تر از روغن سرخ کردنی برند های معروف می فروشند. درعوض هواداران روغن سرخ کردنی داتیس کیفیت بالای آن را علت انتخابش معرفی می نمایند. از برند داتیس انواع روغن های خوراکی مثل روغن گیاهی، روغن کنجد، روغن ذرت و روغن زیتون در سوپرمارکت ها وجود دارد.

2- قیمت روغن سرخ کردنی دلوین در بطری 1.8 کیلویی به 339 هزار تومان رسیده و آن را باید یکی دیگر از گرانترین بطری های روغن سرخ کردنی بدانیم. چون ارزش 900 گرم از این روغن تقریبا معادل 170 هزار تومان است. بطری 1.8 کیلویی روغن سرخ کردنی دلوین که 339 هزار تومان فروخته می گردد، حاوی روغن زیتون است و بطری 1.8 کیلویی روغن زیتون دلوین را 669 هزار تومان یعنی تقریبا 700 هزار تومان می فروشند. به جز روغن خوراکی، بسته های قند شکسته دلوین را می گردد در بازار پیدا کرد.

3- قیمت روغن زیتون کریستال در شیشه نیم کیلویی 330 هزار تومان است. می توانیم قیمت یک کیلو از روغن زیتون کریستال را تقریبا 660 هزار تومان بدانیم. به جز ظرف های شیشه ای، روغن زیتون کریستال را در حلب های یک و پنج کیلویی هم می فروشند. قیمت روغن زیتون کریستال در حلب یک کیلویی تقریبا 400 هزار تومان است و حلب پنج کیلویی روغن زیتون کریستال را یک میلیون و 810 هزار تومان می فروشند.

4- خرید روغن حیوانی بویان در حلب یک کیلویی 730 هزار تومان آب می خورد. با این پول می گردد چهار کیلو قزل آلا شکم خالی یا بسته دو کیلویی استیک گوساله را از بازار خرید و به همین دلیل آن را در فهرستمان گذاشتیم. خیلی از خریداران روغن حیوانی بویان بعد از امتحان، خریدش را توصیه کردند، اما پیدا کردن محصولات این برند در همه مغازه ها ممکن نیست.

5- روغن جامد سبزیجات اصیل را در قوطی یک کیلویی 288 هزار تومان می فروشند. این روغن از نوع آفتابگردان است و علاوه بر پخت وپز، می گردد از آن به عنوان روغن سرخ کردنی استفاده کرد. عبارت VEGETABLE یا همان سبزیجات روی قوطی روغن اصیل یعنی این روغن مخلوط پالم و سویا است. قوطی های روغن اصیل که جزو گران ترین روغن های جامد بازار محسوب می شوند، از امارات به ایران می آیند.

6- روغن تخم کدو ورژن را در شیشه 250 گرمی نزدیک 200 هزار تومان می فروشند که یکی از گران ترین روغن های خوراکی برند ورژن به شمار می رود. مصرف روغن تخم کدو بیشتر با سالاد توصیه می گردد، اما خیلی ها از آن برای پخت وپز هم استفاده می نمایند.

7- قیمت روغن کنجد شیررضا در بطری سه کیلویی به 900 هزار تومان رسیده است. همین بطری را اواخر آذر سال جاری 740 هزار تومان می فروختند و می توانیم آن را یکی از گران ترین بطری های روغن کنجد لحاظ کنیم که برای پخت وپز و انواع سالاد ها مناسب است. به جز روغن خوراکی، از برند شیررضا انواع محصولات غذایی مثل حلوا شکری، ارده، و عرقیجات گیاهی را می گردد در سوپرمارکت ها و مغازه ها پیدا کرد.

گران ترین روغن های خوراکی

برند

نوع روغن

وزن

قیمت

داتیس

روغن سرخ کردنی

بطری 900 گرم

163 هزار و 600 تومان

دلوین

روغن سرخ کردنی (حاوی روغن زیتون)

بطری 1.8 کیلویی

339 هزار تومان

کریستال

روغن زیتون

شیشه نیم کیلویی

330 هزار تومان

بویان

روغن حیوانی

حلب یک کیلویی

730 هزار تومان

اصیل

روغن جامد سبزیجات

قوطی یک کیلویی

288 هزار تومان

ورژن

روغن تخم کدو

شیشه 250 گرمی

198 هزار تومان

شیررضا

روغن کنجد

بطری سه کیلویی

900 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2299

به "گران ترین روغن خوراکی را چند می فروشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین روغن خوراکی را چند می فروشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید