کوتوله های ضد کمونیستی روکلا، لهستان

به گزارش مجله عکسها، کوتوله ها و آرزوی تماشا آن ها یکی از رویاهای کودکی ما بود. کوتوله های شهر روکلا در لهستان امروزه می تواند آروزی ما برآورده کند. با خبرنگاران همراه شوید تا با تاریخچه این جاذبه های گردشگری آشنا شوید.

کوتوله های ضد کمونیستی روکلا، لهستان

در سراسر شهر روکلا در لهستان، صدها مجسمه برنزی از کوتوله ها وجود دارد که از سال 2005 در خیابان های این شهر ظاهر شدند اما این مجسمه های دوست داشتنی ریشه در سال های دهه 90 میلادی دارند و متعلق به جنبش زیرزمینی ضد کمونیستی موسوم به Orange Alternative بودند.

در دهه 90 میلادی، زمانی که لهستان هنوز تحت سلطه حکومت کمونیستی قرار داشت، جنبش Orange Alternative در روکلا شروع به فعالیت کرد تا به روشی مسالمت آمیز علیه رژیم استبدادی اعتراضی را شروع کند. این گروه برای نشان دادن اعتراض خود، دست به خلاقیت زدند مانند ساختن مجسمه هایی به شکل کوتوله و نقاشی هایی از چهره کوتوله ها روی تمامی نماد های کمونیستی در سراسر شهر.

ایده بر این اساس بود که از عوامل مضحک و بی معنی استفاده نمایند تا پلیس نتواند دست اندر کاران در این اعتراض را دستگیر کند. این جنبش به دیگر شهرهای لهستان مانند ورشو، لودز، لوبلین و Tomaszow Mazowiecki نیز کشیده و در نهایت به یک جنبش اتحاد بزرگی تبدیل شد که انتها به سقوط حکومت کمونیستی در لهستان منجر شد.

در سال 2001 شهر روکلا به احترام و افتخار جنبش Orange Alternative اولین مجسمه کوتوله ای که به کوتوله پاپا معروفیت دارد، در سطح شهر قرار داد. 4 سال بعد مسئولان شهر، یک هنرمند محلی را به استخدام کردند تا 5 کوتوله دیگر بسازد و از آن پس کوتوله های تازه در سطح شهر ظاهر شدند. اگرچه آمار رسمی تعداد این کوتوله ها در روکلا 163 است، اما تخمین زده شده که تعداد آن ها بیش از 350 کوتوله است.

بسیاری از این کوتوله ها را مغازه داران محلی در شهر می گذارند تا از آن ها برای تبلیغات خود استفاده نمایند. مثلا در مقابل یک پیتزافروشی محلی کوتوله ای را می بینید که روی یک پیتزا ولو شده است یا کوتوله دیگری بیرون کیوسک روزنامه فروشی سابق روزنامه پخش می نماید؛ یا مقابل یک بستنی فروشی کوتوله ای را می بینید که نشسته است و دو بستنی قیفی در دست دارد. یک کوتوله عینکی با لباس فارغ التحصیلی و کتابی در دست، بیرون دانشگاه روکلا ایستاده است. مردم محلی می گویند که دست کشیدن روی کلاه های این کوتوله ها خوش شانسی می آورد.

دو کوتوله آتش نشان هم در لباس ماموران آتش نشانی و شلنگ مخصوص آن ها در دست را هم می توانید ببینید که به سمت کلیسا با آجرهای قرمز (کلیسای سنت الیزابت) می دوند که برای خود داستانی دارند و ایده ساختن آن ها از آتش سوزی کلیسا در اثر اصابت صاعقه گرفته شده است.

در حال حاضر شکار کوتوله ها در روکلا به تفریح محبوبی میان گردشگران تبدیل شده است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2076

به "کوتوله های ضد کمونیستی روکلا، لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتوله های ضد کمونیستی روکلا، لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید