معرفی بهترین سرگرمی های مسکو

به گزارش مجله عکسها، بهترین سرگرمی های مسکو

مسکو پایتخت پهناورترین کشور دنیا بسیار دیدنی و تماشایی است. شهری با جاذبه های طبیعی فراوان که تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است. تفریحات گردشگری آن انقدر زیاد است که در یک سفر کوتاه قطعا نمی توانید همه آن ها را امتحان کنید، بنابر این حتما بهتر است قبل از سفر اطلاعاتتان از شهر زیبای مسکو را کامل کنید و برنامه مشخصی برای سفرتان بچینید تا از زمان محدود بیشترین بهره را ببرید. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا بهترین سرگرمی های مسکو را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین سرگرمی های مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میدان سرخ

نمی توان فهرست بهترین سرگرمی های مسکو را با چیزی غیر از میدان سرخ شروع کرد. این جا قلب پایتخت روسیه است و بی شک بیشترین دنیاگرد را در سراسر کشور دارد. اطراف آن بناهایی با شکوه و دیدنی ساخته شده است و مهم ترین رویدادهای سرنوشت روسیه هم همین جا به وقوع پیوسته است. زمانی اینجا بازار محلی و مملو از فروشندگان بود اما امروز بناهایی مانند کلیسای جامع سنت باسیل، موزه دولتی تاریخ روسیه، آرامگاه لنین، آرامگاه دیوار کرملین، کلیسای کازان و مرکز تجاری گوم در آن قرار دارند.

برای دسترسی به آن نیز نگرانی نداشته باشید چرا که بسیاری از خیابان های مهم شهر به همین میدان تماشایی منتهی می شوند. علاوه بر تمامی این جاذبه ها کنسرت های بسیاری عظیمی نیز در میدان برگزار شده است. می توانید زمان برگزار کنسرت خواننده مرد علاقه خود را برای سفر به مسکو انتخاب کنید. جالب است بدانید که میدان سرخ در میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

کلیسای جامع سنت باسیل

اما در ادامه لیست بهترین سرگرمی های مسکو به کلیسای جامع سنت باسیل در گوشه ای از میدان سرخ می رویم. بنایی دیدنی و با شکوه که الهام بخش بسیاری بوده است. ساختمان کلیسا تا سال 1600 میلادی بلندترین سازه مسکو بود. در سال 1929 تبدیل به موزه شد و در سازمان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید. از دانستنی های عجیب کلیسا آن است که ایوان مخوف با دیدن بنای با شکوه آن تحت تاثیر بسیار نهاده شد و دستور داد تا چشمان معمارش پوستنیک یاکلووف را در آورند تا دیگر نتواند بنایی با این ابهت را بسازد، اما در حقیقت آن معمار بعدها یک کلیسای جامع دیگر در ولادیمیر نیز ساخت!

ین بنا خیلی عظیم نیست اما 9 نمازخانه بر روی یک پی ساخته شده است. جسارتی که در فرم و رنگ این کلیسا می بینید در هیچ کجای دنیا مشابه ندارد. یکی از سیاستمداران فرانسوی درباره این بنا می گوید: پولک های یک ماهی قرمز، پوست براق یک مار، صورتی و لاجوردی گردن یک کبوتر و رنگ های متغیر یک آفتاب پرست را می توان در این کلیسا دید!. وی متعجب بود از مردانی که برای پرستش خدا به یک جعبه شیرینی می فرایند.

آرامگاه لنین

مردم مسکو به دو دسته تقسیم می شوند کسانی که عاشق لنین هستند و گروهی دیگر که از او متنفر هستند. پیکر مومیایی شده او از سال 1924 در این جا نگهداری می گردد. لنین در مقبره ای هرمی شکل از جنس گرانیت قرمز و سنگ لابرادوریت سیاه، مومیایی و در زمان فریز شده است. دنیاگردان با ورود به این سازه با مقبره ای سیاه و سرد روبرو خواهند شد. هر سال 2.5 میلیون دنیاگرد به بازدید از آرامگاه می فرایند.

کاخ کرملین

در ادامه لیست بهترین سرگرمی های مسکو به سراغ بنایی دیگری به نام کاخ کرملین، دور میدان سرخ می رویم. مجموعه از چهار کلیسا، دیوار کرملین و برج های کرملین تشکیل شده است. رئیس جمهور روسیه نیز در آن ها سکونت دارد. گرچه بسیاری از قسمت های داخلی آن در محدوده دنیاگردی نیستند و جزو املاک دولت و ریاست جمهوری اند، اما گنجینه هایی هم که در اختیار عموم بازدید نمایندگان قرار می گیرند کم نیستند، گنجینه هایی تماشایی و دیدنی از روسیه که دنیاگردان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نمایند.

موزه دولتی تاریخ روسیه

به سراغ مورد بعدی بهترین سرگرمی های مسکو پایتخت روسیه در اطراف میدان سرخ می رویم. در موزه دولتی تاریخ روسیه اشیایی را به نمایش گذاشته اند که متعلق به قبیله هایی است که پیش از میلاد زندگی می کردند و در مناطقی می زیستند که امروزه جزو قلمرو کشور روسیه است. اگر به آداب و رسوم قبیله های کهن و مردم شناسی علاقه مند هستید، این موزه می تواند برای تان سرگرم نماینده و جالب باشد. آثار نفیس و جذاب بسیاری در این مکان نگهداری می گردد که پیشنهاد می کنیم از همه آن ها دیدن کنید. موزه دولتی تاریخ روسیه در سال 1872 میلادی تاسیس شد و در حد فاصل بین میدان سرخ و میدان مانژ، مسکو واقع شده است.

مجتمع تجاری گام

ضلع شرقی میدان سرخ میزبان یکی از عظیم ترین مراکز خرید مسکوست، مرکز خرید گام با قدمتی بسیار بیشتر یک شگفتی معماری محسوب می گردد تا یک فروشگاه دنیای. اگرچه مراکز خرید دیگری در شهر وجود دارند که با گام به رقابت می پردازند اما در تمام این رقابت ها گام همواره پیشرو بوده و تا کنون هیچ کدام از رقبا به سطح آن نرسیده اند. گفته می گردد در دوران قدرت شوروی طبقه بالای این مرکز خرید به 100 بخش تقسیم می شد و یک فروشگاه مخفی در آن وجود داشت که تنها سران حزب به آن دسترسی داشتند.

معماری آن به گونه ای است که از بیرون بیشتر شبیه به یک قصر به نظر می رسد تا مرکزی برای خرید. با این توصیفات به اشتباه نیفتید، علی رغم پیشینه زیاد و نمای قدیمی داخل آن پر از مغازه های لوکس و تماشایی است. مجتمع بین سال های 1890 تا 1893 ساخته شده است و امروز نیز بیش از 200 مغازه در آن فعالیت دارند. پیشنهاد می کنیم حتی اگر قصد خرید کردن ندارید باز هم مجتمع تجاری گام را در فهرست بهترین سرگرمی های مسکو برای خودتان قرار دهید.

خیابان آربات

خیابانی کهن که بیش از 600 سال قدمت دارد و با 1 کیلومتر طول میدان های آرباتسکایا واروتا و اسمولنسکایا را به یکدیگر متصل می نماید. از اوایل قرن 18 میلادی اینجا تبدیل به یکی از محله های گران قیمت مسکو و روسیه شد و افراد مهمی چون اشراف و نویسنپدگان در آن سکونت داشتند. از سال 1986 به بعد، خیابان آربات مسکو کامل مخصوص عابران پیاده شد و در نتیجه نقاشان و هنرمندان زیادی را جذب خود کرد. چه بومی این شهر باشید چه بخواهید به عنوان یک دنیاگرد از این خیابان دیدن کنید، مطمئن باشید دیدنی هایی تماشایی و جذاب را پیدا خواهید کرد.

این خیابان پر است از مغازه های سوغاتی فروشی، رستوران و جاذبه های گوناگونی که دیدن آن ها قطعاً برای شما لذت بخش خواهد بود. محوطه های تاریخی تماشایی متعددی نیز در آربات وجود دارند که مشهورترینشان تندیس الکساندر پوشکین و همسرش می باشد.

نگارخانه ترتیاکوف

این مورد از بهترین سرگرمی های مسکو بین سال های 1900 تا 1905 میلادی ساخته شده است و در ابتدا مجموعه ای خصوصی متعلق به برادران ترتیاکوف از خیرین قرن نوزدهم بود. گالری توسط ویکتور ونستوف طراحی شده است، خانه یکی از عظیم ترین مجموعه های هنر روسیه در دنیا است. صد و هشتاد هزار تابلوی نقاشی، پیکر و شمایل، کار نقاشان نامی و هنرمند روس در سده های یازده تا 20 در آن گرد آمده است.

در اینجا شما می توانید اشیا خاصی از جمله نقاشی مشهور Trinity اثر Rublev را ببینید و شاهکارهای قدیمی مانند Girl with Peaches اثر Valentin Serov، شیطان اثر Mikhail Vrubel و Rooks اثر Alexei Savrasov نیز در آن نگهداری می شوند. تابلوهای گنجینه هنری ترتیاکوف نه تنها از دیدگاه هنری بلکه از نظر اجتماعی هم جالب توجه است. از روی تابلوها می توان با آداب و رسوم زندگی مردم روسیه در سده های گذشته آشنا شد.

موزه پوشکین

موزه پوشکین یکی از پربارترین موزه های هنرهای اروپایی است که در کشور روسیه وجود دارد، بنابر این اگر به هنر علاقه دارید باید حتما نام آن را در فهرست بهترین سرگرمی های مسکو برای خودتان یاد داشت کنید. ساخت بنای دیدنی و باشکوه آن از سال 1898 شروع شد و تا سال 1912 ادامه داشت. این موزه در ابتدا تزار سوم و بعد از آن موزه هنر دانشگاه مسکو نام داشت تا این که در سال 1937 به خاطر صدمین سال درگذشت پوشکین این نام را بر آن نهادند.

این موزه آثار هنری خود را مدیون سه مجموعه ارزشمند شخصی است؛ مجموعه های هنر مدرن موزوروف و سچوکین (شامل آثار شگفت انگیزی از مونه، ونگوگ و ماتیس) و مجموعه مجسمه های یونانی و رومی ایوان تسوتایوا. علاوه بر این آثار با اهمیت، بنای موزه نیز به تنهایی ارزش بازدید را دارد و در ساخت آن از معماری دوره های مختلف هنری از جمله مصر باستان تا سبک رنسانس الهام گرفته شده است و از این نظر می توان گفت در زمینه کلکسیون مصر با موزه لوور در رقابت است.

پارک گورکی

پارکی به نزدیک به 100 سال قدمت که لقب اولین پارک تفریحی شوروی را دریافت نموده است. پارک به افتخار ماکسیم گورکی، نویسنده مشهور روسیه، نام گذاری شده است. هر سلیقه ای می تواند این مورد را در لیست بهترین سرگرمی های مسکو برای خودش بگنجاند. در طول تابستان ورزش های دسته جمعی مانند یوگا، فیتنس، والیبال ساحلی، اسکیت و دوچرخه سواری هم در آن به راه است. در زمستان نیز به یکی از عظیمترین پیست های اسکیت شهر تبدیل می گردد.

در سال های آخر حیات اتحاد جماهیر شوروی و چند سال بعد لز أت، پارک گورکی با مسائل فراوان ناشی از غفلت مسوولان روبرو بود و تا این که در نهایت بعد از گذشت سال ها پارک گورکی در سال 2011 کاملا بازسازی شد و مجددا در مرکز توجه مردم نهاده شد.

تپه گنجشک های مسکو

اگر قدم زنان پارک گورکی را پشت سر بگذارید و در امتداد رودخانه مسکو پیش بروید به تپه های گنجشک روسیه می رسید. در نیمه دوم قرن 20 دانشگاه بسیار معروف مسکو (MSU) بر روی این تپه ساخته شد. این بنا در زمان خود بلندترین ساختمان اروپا به شمار می رفت. رو به روی دانشگاه، یک سکو ساختند که از روی آن می توان مناظر زیبای شهر مسکو را تماشا کرد. در سال 1953 سکوی پرش بلند اسکی را در این مکان برپا نموده و کمی بعد خط مترو نیز به اینجا رسید.

البته اگر بالا رفتن از تپه و پیاده روی برایتان سخت است نگران نباشید، برای بالا رفتن از تپه ها می توانید از بالابر بهره ببرید و البته در این حین از مناظر فوق العاده تماشایی و دیدنی منطقه نیز لذت ببرید. برای غذای خوردن نیز می توانید به کافه ها و رستوران های نزدیک مراجعه کنید.

تالار بولشوی

اما در ادامه فهرست بهترین سرگرمی های مسکو به تالار بولشوی می رویم، یکی از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه که البته در سراسر دنیا شهرت دارد. تالاری که توسط کاترین کبیر در سال 1776 ساخته شده است و سه بار به طول کامل در آتش سوخت، اما هر بار کاملا بازسازی شد. این بنای تماشایی و دیدنی برای روس ها چنان مهم است که به عنوان نماد نئوکلاسیک، نقش آن بر روی اسکناس های 100 روبلی روسیه چاپ شده است و اهمیت این سالن زیبا را نشان می دهد.

سالن عظیم این سالن تئاتر در حال حاضر مساحتی بیش از دو برابر مساحت اولیه خود دارد و 80 هزار مترمربع مساحت دارد. فضای داخلی سالن نیز به 7 طبقه مجزا تفکیک شده و هر کدام از آنها دسترسی جداگانه و منحصر به خود را دارد.

برج اوستانکینو

اما در آخر فهرست بهترین سرگرمی های مسکو به برج اوستانکینو می رسیم. جاذبه ای منحصر به فرد که می توان از بالای آن چشم اندازی فوق العاده ای از شهر را پیش روی خود داشت. ارتفاع آن 540 متر است. از آنجایی که این برج یک ایستگاه تلویزیونی است سیگنال هایی را توسط شبکه مخابراتی بی سیم منتشر می نماید تا شبکه های تلویزیونی و رادیویی قادر به پخش برنامه های خود باشند. این برج به خاطر معماری و موقعیت منحصربفردش تبدیل به یکی از عظیم ترین قطب های ارتباطی مسکو شده و تجهیزات و امکانات بینظیری هم دارد

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1046

به "معرفی بهترین سرگرمی های مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین سرگرمی های مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید