عکس های زیر خاکی از قیام گتوی ورشو

به گزارش مجله عکسها، خانواده یک آتش نشان لهستانی که در سال 1943 از قیام گتوی ورشو عکس می گرفت، 80 سال پس از قیام این عکس ها را از زیر خاک بیرون آوردند.

عکس های زیر خاکی از قیام گتوی ورشو

به گزارش خبرنگاران، 21 عکس منتشر نشده از عواقب پس از قیام گتوی ورشو در اتاق زیر شیروانی خانه ای در لهستان پیدا شد.

این تصاویر به طور مخفیانه از طریق یک آتش نشان لهستانی در حالی که نیرو های آلمانی محله یهودی نشین را به آتش می کشیدند، گرفته شده است. این تصاویر اخیراً از طریق پسر عکاس در اتاق زیر شیروانی خانه اش کشف شد.

زبیگنیو لژک گرژیواچفسکی درباره عکس هایی که به عنوان یک آتش نشان 23 ساله گرفته بود، نوشته: تصویر این افراد که از [پناهگاه ها] بیرون کشیده می شوند تا آخر عمر با من خواهد ماند.

قیام گتوی، بزرگترین اقدام مقاومت یهودیان علیه رژیم نازی در طول هولوکاست، از 19 آوریل (شب عید پسح) تا 16 مه 1943 رخ داد. در حالی که 50000 یهودی غیرنظامی در پناهگاه ها پنهان شده بودند، مبارزان یهودی قدرتمندترین ارتش اروپا را برای مدت طولانی عقب نگه داشتند.

بر اساس گزارش موزه هولوکاست ایالات متحده، این قیام با حداقل 700 مبارز یهودی و بیش از 7000 تلفات یهودی، اولین شورش شهری مهم علیه اشغالگری آلمان در اروپا بود. پس از شورش یک ماهه، 42000 یهودی به اردوگاه های کار اجباری و مرگ منتقل شدند.

در طول عملیات یک ماهه آلمانی ها برای تخریب محله یهودی نشین، گرژیواچفسکی به طور مخفیانه در بین وظایف خود عکس می گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2298

به "عکس های زیر خاکی از قیام گتوی ورشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های زیر خاکی از قیام گتوی ورشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید