کنسول چوبی بهترین ایده برای زیبایی دکوراسیون منزل

به گزارش مجله عکسها، کنسول چوبی در مدل ها و طراحی های بسیاری موجب زینت بخشیدن به منزل می گردد. کنسول های چوبی به عنوان یک کمد چند منظوره کوچک تزئینی دکوری شیک و زیبا را در گوشه از منزل ایجاد می نمایند. گاهی اوقات از آنها برای نگهداری وسایلی خاص استفاده می گردد.

کنسول چوبی بهترین ایده برای زیبایی دکوراسیون منزل

جهت دریافت خدمات چادر آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

کنسول چوبی در مدل های متنوع برای زیبایی منزل

کنسول های چوبی دارای تنوع بسیاری هستند که طبق سلیقه و کاربرد در منزل استفاده می شوند. اتاق پذیرایی و نشیمن برای زیبا شدن، مکان هایی مناسب برای قرار دادن میز کنسول و آیینه به شمار می فرایند. حتی بعضی از افراد، وسایل هایی نظیر ظروف آشپزخانه را در این کنسول ها نگهداری می نمایند.

انواع مدل های کنسول چوبی دارای طرح ها نقش های متنوعی هستند. از نظر شکل ظاهری و همینطور جنس، طرح و رنگ دارای انواع زیادی هستند که طبق سلیقه هر فرد در قسمتی از منزل زیبایی و کارایی خود را ایجاد می نمایند. اگر بخواهیم کنسول ها را تقسیم بندی کنیم به دو دسته مدرن و کلاسیک می رسیم.

کنسول چوبی مدرن برای خانه های جدید

کنسول های چوبی مدرن از سادگی و جذابیت بالایی برخوردار هستند. میزهای چوبی بسیار زیبا و جذاب که در قسمتی از منزل قرار می گیرند و باعث جلوه و جذابیت زیبا خواهند شد. پایه های کوتاه یا بلند، وجود کشو یا کمد، دستگیره ها، انتخاب رنگ و خیلی از عوامل دیگر هستند که در ظاهر کنسول تاثیر گذارند.

سبک مدرن میزهای کنسول چوبی گرایشی به سمت سادگی، بدون نقش و نگار و همینطور خطوطی صاف به همراه طرح هایی منحصر به فرد و خلاقانه ساخته شده اند. هر چه فضای بیشتری در خانه وجود داشته باشد می توان از کنسول عظیمتری استفاده کرد و بر طبق سلیقه تناسب رنگی بین لوازم و چیدمان منزل مدرن ایجاد کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که با عظیم شدن سایز کنسول می توان دکوری های شیک و مناسبی را روی آن چید. قسمت هایی به صورت مخفی و یا کمد و کشوهای تعبیه شده در کنسول چوبی مدرن می تواند به کارآیی آن اضافه کند.

در مدل های مدرن کنسول اکثرا افراد علاقمند به قرار دادن آیینه، نقاشی و یا ظروف و مجسمه های شیک و خاص در کنار آن هستند. گاهی اوقات کنسول با آیینه ست ساخته می گردد و گاهی اوقات فرد می تواند طبق سلیقه شخصی خود چیدمان روی کنسول را ایجاد کند. در حالت کلی کنسول در خانه های مدرن می تواند به کانونی برای خودنمایی و زیبایی در قسمتی از منزل قرار داشته باشد. همخوانی و یا تضاد، هردو می توانند سبکی زیبا بین کنسول و رنگ کف و همینطور کاغذ دیواری را ایجاد نمایند.

کنسول های چوبی کلاسیک برای خانه های اشرافی

نقطه مقابل کنسول های چوبی مدرن، نوع کلاسیک آن قرار گرفته است که طراحی و نقوش بسیاری روی آن حک شده است. از پایه ها گرفته تا بدنه و کشوها و کمدهای آن دارای طرح هایی برای زیباتر شدن است. نقش ها و طرح هایی که بسیار هنرمندانه در سطح کلاسیک کنسول ها ایجاد می شوند، زیبایی چشمگیری برای قسمتی از منزل ایجاد می نمایند. از این سبک بهتر است برای فضاهایی که دارای چیدمان کلاسیک هستند بهره گرفت و همخوانی مناسبی را ایجاد کرد.

کنسول های چوبی کلاسیک دارای تنوع بسیاری هستند که شامل منبت کاری، حکاکی ها و انواع طرح هایی است که روی چوب هایی نظیر چوب راش می سازند. بهتر است کنسول های چوبی کلاسیک در ظاهر بیرونی خود، هیچ گونه میخ و پیچی نداشته باشند، زیرا ممکن است از زیبایی و مرغوبیت آنها بکاهد. تناژهای رنگی مثل فندقی، ماهاگونی و همینطور گردویی بیشتر از سایر رنگ ها در این سبک استفاده می گردد. اما امروزه از رنگ های متنوعی برای تلفیق سبک مدرن و کلاسیک در کنسول های چوبی بهره می گیرند. رنگ چوبی و قهوه ای برای کنسول، جلوه ای لوکس و مجلل را برای منزل به ارمغان می آورد. استفاده از مهره هایی از جنس برنز، در کنار این رنگ ها موجب هر چه زیباتر جلوه کردن این قسمت از فضا خواهد شد.

کاربرد کنسول چوبی

مدل های متنوعی در بازار وجود دارند که طبق سلیقه می توان آنها را انتخاب کرد و هر کدام کاربرد و زیبایی خاص خود را دارند. قسمت های مختلفی از منزل و یا محیط های اداری و کاری می توان برای جلوه هر چه بیشتر از آنها استفاده کرد. در قسمت هایی مثل ورودی سالن پذیرایی، راهروها، اتاق خواب و حتی اتاق کار می توان طبق موارد کاربرد مورد احتیاج این میز ها را تهیه کرد.

هنگامی که کنسول را برای راهرو و یا ورودی منزل خریداری می کنید احتیاجی نیست کشو های زیادی داشته باشد و بیشتر جنبه زیبایی و پر کردن فضا مهم است. اما هنگامی که برای اتاق کار و یا اتاق خواب تهیه می شوند می توان از میزهایی با کشو و کمد های بیشتر استفاده کرد.

میز کنسول پذیرایی معمولا پایه های بلندتری دارد و همینطور کشوهای به کار گرفته شده در آن کمتر است. از میزهای سلطنتی گرفته تا مدرن بسته به سلیقه هر فرد طراحی های مختلفی وجود دارد. با توجه به کاربردی که میز کنسول چوبی برایتان دارد مدل آنرا انتخاب کنید.

چگونه بهترین میز کنسول منزل خود را انتخاب کنیم؟

در مرحله اول باید در نظر داشته باشید که چه مقدار اندازه و فضا ضروری است و در کدام قسمت از منزل قرار می گیرد در اینصورت سایز مناسب کنسول خود را پیدا میکنید. قسمتی که قرار است کنسول چوبی خود را قرار دهید سعی کنید ناهمگون با محیط نباشد و جایی مطمئن باشد تا از افتادن و واژگونی آن پیشگیری گردد.

بهتر است سبک کنسول خود را متناسب با بقیه لوازم و دکوراسیون منزل انتخاب کنید. در نظر داشته باشید چه طرح و رنگی دارد و دسته های آن در کنار رنگ چوب چه زیبایی را ایجاد نموده است که با سایر لوازم منزلتان همخوانی ایجاد خواهد نمود. در حالت کلی بهتر است سبک،رنگ و مدل آن با سایر اجزای منزل ست باشد.

سخن پایانی

بهتر است کنسولی با جنس مطمئن و کیفیت خوب را تهیه کنید. زیرا جنس چوب به کار برده شده در دوام و عمر آن بسیار موثر است. خانه هایی که با سبک کلاسیک طراحی و چیده شده اند، بهتر است از کنسول هایی که در آنها چوب بیشتری به کار رفته است استفاده نمایند. اما خانه هایی که به سبک امروزی و مدرن ساخته و چیده شده اند، بهتر است کنسول های ساده تر و بدون نقش و نگار انتخاب نمایند.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1012

به "کنسول چوبی بهترین ایده برای زیبایی دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسول چوبی بهترین ایده برای زیبایی دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید