کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم

به گزارش مجله عکسها، در مقاله که اخیرا در سایت خبرنگاران به انتشار رسید در مورد اینکه کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم را برای شما مطالبی را بیان کردیم و ما سعی کردیم در ادامه سلسه مقالات که توسط مجتمع تخصصی چاپ متین به روش های تبلیغات و اینکه چگونه شغل کوچک خودمان را تبلیغ بکنیم و تبلیغات کسب و کار کوچک با هزینه کم به چه شکل این امکان وجود دارد.

کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم

تبلیغات آنلاین و چاپ و تکثیر این روزها یک تجارت کاملاً پیچیده است و اگر شما یک شرکت تازه تاسیس هستید ممکن است از انواع تبلیغات موجود احساس غرق شدگی به شما دست بدهد. از چاپ گرفته تا تبلیغات رسانه های اجتماعی ، در اینجا بعضی از انواع متداول تبلیغات آنلاین و کاغذی را برای مشاغل کوچک و نحوه شروع استفاده از آنها را بطور گام به گام برای شما تشریح می کنیم. ما در مقاله کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم تبلیغات را به سه دسته تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات شبکه های اجتماعی و تبلیغات چاپی تقسیم بندی نموده ایم. و هریک را بطور مفصل برای شما بیان میکنیم

نمایش تبلیغات

تبلیغات بصورت آنلاین چگونه می باشد.

تبلیغات آنلاین در ساده ترین شکل ممکن می توان گفت یک بنر تبلیغاتی نیز گفته می شوند که می توانند در مکان های مختلفی مانند نصب برروی یک دیوار مغازه ، برروی یک ساختمان ، نصب در فضاهای عمومی ، در اتوبان ها و در بسیار موارد به راحتی نصب و نمایش داده گردد. از همه مهتر به راحتی می توانید برروی سایت های اصلی و پربازدید خبر و مطالب خودتان را بازنشر و نمایش بدهید.

تبلغات نمایشی به چه شکل عمل می نماید

تبلیغات آنلاین که بصورت بنر برروی سایت های پر بازدید قرار گرفته است مخاطبین شما با بازدید از آن سایت ها بنر تبلیغاتی شما را مشاهده می نماید و فقط کافیست با کلیلک برروی آن بنر های تبلیغاتی به سایت و صفحه اصلی شما وارد بگردد و از مطالب سایت شما بازدید بنمایند.

تبلیغات بنری آیا کاربرد دارد

بعضی از بازاریابان احساس می نمایند که تبلیغات نمایشی کارایی کمتری دارند زیرا مشتریان هدف به این شکل شناسایی نمی شوند و بازدیدنمایندگان وب سایت ها معمولا عادت دارند آنها را نادیده بگیرند این روزها بسیاری از سایت های معروف برای کسب درآمد در قسمت های مختلف سایت خود شروع به تبلیغات بنری می نمایند و ممکن است زیادی این تبلیغات آثار تبلیغات بنری را کم بکند زیرا مخاطبین آن سایت ها با تعداد زیادی از بنر که روبرو می شوند اصلا به تبلیغات آن دیگر توجه نمی نمایند.

روش شروع تبلیغات آنلاین

شما می توانید براساس نوع محصول ، مکان و مخاطبان هدف خود و شرایط آن را انتخاب کنید. بسیاری از وب سایت ها به وسیله فضاهایی مانند Google Ads شرایط تبلیغاتی را برای خود فراهم می نمایند. همچنین بعضی دیگر با وب سایت های معروف شروع به مذاکره و تبلیغات بنری می شوند که این شیوه ارزان تر و کم هزینه تر از تبلیغات Google Ads می باشد. ولی ممکن است کارایی Google Ads را نداشته باشد.

Google Ads چیست

Google Ads یک تبلیغات سایت گوگل می باشد که شما براساس هزینه ای که بصورت دلاری برای آن لغت انتخاب می کنید تنظیم می گردد. شرکت Google یکسری المان هایی را برای رنک دادن به رتبه هر سایت تعیین نموده است که باید سایت ها براساس آن المان ها سایت خودشان را طراحی و پشتیبانی بنمایند که به اصطلاح SEO گفته می گردد. ولی یکسری از سایت ها که توانایی SEO ندارند می تواند با پرداخت هزینه ای به شرکت Google سایت خودشان را براساس یک لغت تعیین به بالاترین رنک در سرچ گوگل قرار بدهند که انجام دادن این کار مستلزم پرداخت هزینه به شرکت Google می باشد.

روش کسر هزینه Google Ads

روش هزینه Google Ads به این شکل هستش که به ما به ازای هر کلیلک مخاطبین شما بروی سایت شما مستلزم کسر هزینه از پنلی که برای خود شارژ کردید می باشد. میزان کسر از پنل براساس سختی و با ارزش بودن آن لغت می باشد. برای مثال چاپ عکس ، چاپ لیبل ، چاپ تراکت ، چاپ کارت ویزیت ، تور مشهد و ...

این شیوه تبلیغاتی را باید به چه شکل شروع بکنیم

برای شروع به وسیله تبلیغات بنری و یا تبلیغات Google Ads باید شما شروع به راه اندازی یک وبسایت که در آن خدمات و کالاهایی که عرضه می کنید را نمایش بدهید. اگر خودتان تخصص این کار را دارید می توانید خودتان شروع به کار بکنید والا می توانید از شرکت هایی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند را نیز استفاده بکنید.

معایب تبلیغات بنری و سرچ Google

مهمترین معایبی که این نوع تبلیغات دارد اگر قرار است بصورت اصولی در سرچ Google رنک بگیرید مستلزم زمان و وقت گذاشتن بسیار زیادی در این عرصه می باشد. و اگر قرار است به شکل تبلیغات بنری و یا Google Ads شروع به تبلیغات بکنید باید هزینه زیادی در این مورد انجام بدهید و این هزینه بصورت کاملا دائمی این کار را انجام بدهید و به ازای هر تبلیغات و هزینه ای که شما انجام پرداخت می کنید مشتری مخصوص به خودتان را دریافت می کنید و اگر این هزینه ها را متوقف بکنید درآمد شما هم کم می گردد.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

تبلیغات اجتماعی یک روش عالی برای ایجاد مطلعی از نام تجاری شما است. از آنجا که افراد وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند ، مکرراً در معرض تبلیغات شما قرار می گیرند و باعث ایجاد شناخت و آشنایی با کسب و کار شما می شوند. با این وجود ، برای تازه نگه داشتن محتوای آگهی و نظارت بر فعالیت های شما کمی کوشش ضروری است.

این شیوه تبلیغات تا حدودی آسان تر و کم هزینه تر از تبلیغات بنری و سرچ Google Ads می باشد. البته این روزها به دلیل گرایش و استقبال بسیار مردم از این شیوه تبلیغاتی هزینه ها و تبلیغاتی که در این حوزه هم صورت می گیرد با هزینه هایی به مراتب بیشتر Google Ads شده است. ولی همین استقبال سبب شده است که شما بتوانید از ظرفیت به عمل آمده در این شبکه های اجتماعی محصولات و خدمات خودتان را تبلیغ بکنید.

نصب و راه اندازی شبکه های اجتماعی به مراتب بسیار ساده تر و آسان تر از راه اندازی یک سایت با تمام تعیینات و درج محصولات می باشد. در نتیجه اگر شما بتوانید با صرف وقت و حوصله راحت تر به نتیجه های روشنی در این عرصه برسید. در نتیجه می توانید از کسانی که در این حوزه شروع به فعالیت نموده اند و تجربه های زیادی در این عرصه دارد نیز یاری بگیرید و با مطالعه در حوزه شبکه های اجتماعی به درک درست در این حوزه برسید.

معایب اصلی در شبکه های اجتماعی

مهمترین معایبی که در این حوزه متوجه آن است فیلترینگ شبکه های احتماعی می باشد که در این سال ها بسیاری از این شبکه های اجتماعی فیلتر شدند و تمام وقت و هزینه هایی که در این عرصه شد کلا از بین رفت در نتیجه باید در تبلیغات خود بطور گسترده و خدمات خودتان را فقط معطوف به یک شبکه اجتماعی نکنید. ایراد دومی که این شبکه ها دارد باید به دنبال یوزرهای درست و واقعی بگردید که انجام دادن این کار واقعا باید زمان زیادی صرف بگردد و بروز رسانی شبکه های اجتماعی و انجام دادن فوت و فن هایی که باید از متخصصین در این کار استفاده بگردد حتما باید در این امر رعایت و انجام بگردد.

تبلیغات صنعت چاپ

این شیوه تبلیغات یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه تبلغات می باشد که هر سازمان و کسب و کاری برای شروع کار خود به راحتی می تواند اقدام به راه اندازی این شیوه کسب و کار بکند.تبلیغات چاپی در این سال ها توسعه و گسترش بسیار زیادی نموده است. که برای شروع هر کسب و کار در ابتدا به راحتی می توانید از انواع شیوه های چاپی از چاپ بادکنک ، چاپ تراکت ، چاپ تیشرت ، چاپ پوستر ، چاپ بروشور ، چاپ ساک دستی گرفته تا بسیار موارد دیگر اقدام به چاپ و تکثیر برند و شعار سازمانی خودتان بکنید. تنوع جنس و تنوع شکل در این سال ها سبب جذابیت هرچه بیشتر این حرفه و صنعت شده است که چشم هر ببینده ای را به خود جلب می نماید. مهم ترین نکته در این صنعت طراحی خوب و جذاب می باشد که باید حتما در این مورد رعایت بگردد. محاسن عمده ای که این شیوه تبلیغاتی دارد شامل سه گزینه می باشد

1-راه اندازی و توزیع بسیار راحت و آسان

2- هزینه کم و ناچیز

3- رسیدن به هدف با هزینه کم (تبلیغات محلی)

معایب صنعت چاپ

مهم ترین معایبی که می تواند صنعت چاپ داشته باشد وسعت و دامنه محدود این شیوه تبلیغاتی است. شما به هر میزان که هزینه بکنید بخصوص در کسب و کارهای کوچک نهایتا بتوانید یک محله و یا در نهایت یک منطقه ای را با توزیع تبلیغات خود مطلع بکنید ولی اصلا شما نمی توانید بطور گسترده و کشوری این تبلیغات شرح و تشریح بدهید.

هدف گذاری در تبلیغات

شما در امر تبلیغات و بازاریابی حتما باید قبلش هدف گذاری بکنید. باید تعیین بفرمایید جامعه هدف شما چه افراد و چه تعدادی می باشد. یک وقت هست کسب و کار شما نیازمند توجه اهالی یک محله می باشد . باید شما براساس این هدف گذاری اقدام به تبلیغات بکنید. برای مثال اگر شما شروع به راه اندازی یک سوپرمارکت نموده اید نیازی ندارید تبلیغات بسیار گسترده در شبکه های اجتماعی و یا بصورت سایت با هزینه زیادی بکنید زیرا خدمات شما نمی تواند به کل کشور صادر و توزیع بگردد در نتیجه باید حتما باید قبل از شروع به تبلیغات هدف گذاری داشته باشید و جامعه هدفتان را تعیین بکنید.

از کجا باید شروع کرد

تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای مشاغل کوچک بسیار در دسترس است. و شما به راحتی می توانید با یادگیری و آموزش هایی که در اینترنت بسیار زیاد می باشد شروع به هریک از این شیوه تبلیغات بکنید. وقت را تلف نکنید و سریع اقدام به این شیوه های تبلیغاتی برای کسب و کار خود بکنید. برای کسب و کارهای کوچک تبلیغات بسیار مهم تر از سایر موارد می باشد زیرا شناخته شدن در این بازار بسیار با اهمیت تر از سایر بخش ها است.

ما در مقاله کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم سعی کردیم مهم ترین و اساسی ترین نکاتی در امر تبلیغات را برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم با خواندن این مقاله کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم بتوانید شیوه تبلیغات برای کسب و کار خودتان را تعیین بکنید و اینکه چگونه یک تبلیغات کسب و کار کوچک با هزینه کم داشته باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1734

به "کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب و کار خودمان را چگونه تبلیغ بکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید