ژاپن ایستگاه راداری نزدیک جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی چین مستقر می نماید

به گزارش مجله عکسها، ژاپن گفت که میخواهد یک ایستگاه راداری را در دریای شرقی چین در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با پکن مستقر کند.

ژاپن ایستگاه راداری نزدیک جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی چین مستقر می نماید

با بلیط ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تصمیم توکیو برای استقرار یک ایستگاه راداری در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با چین در دریای شرقی چین، این امکان را برای ژاپن فراهم خواهد نمود تا به صورت مداوم اطلاعات را از منطقه جمع آوری کند.

این ایستگاه رادار قرار است در 150 کیلومتری جنوب جزایر مورد اختلاف چین و ژاپن در دریای شرقی چین نصب گردد.

نوزومو یوشیتومی استاد دانشگاه نیهون و از مقام های سابق دفاعی ژاپن در این باره تاکید نمود: استقرار ایستگاه راداری در دریای شرقی چین قصد تحریک چین را خواهد داشت. این تاسیسات می تواند به عنوان یک پایگاه برای عملیات نظامی در منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که استقرار ایستگاه راداری در دریای شرقی چین بخشی از راهبرد توکیو برای جلوگیری از افزایش نفوذ چین در منطقه است.

استقرار این ایستگاه راداری می تواند موجب افزایش توانایی ژاپن برای نظارت بر دریای شرقی چین گردد. ژاپن میخواهد طی پنج سال آینده حضور نظامی خود در دریای شرقی چین را افزایش دهد و تعداد پرسنل نظامی را با 20 درصد افزایش به 10 هزار نفر برساند. توکیو همچنین اعلام نموده است که میخواهد سامانه های دفاع موشکی را در منطقه مستقر نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 745

به "ژاپن ایستگاه راداری نزدیک جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی چین مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن ایستگاه راداری نزدیک جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی چین مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید