جهت سخت والیبال ساحلی ایران برای حضور در المپیک توکیو

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، پیش از این قرار بود بازی های المپیک 2020 از سوم تا نوزدهم مرداد 99 در توکیو پایتخت ژاپن برگزار گردد، اما به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای نخستین بار در تاریخ، این بازی ها به تعویق افتاد.

جهت سخت والیبال ساحلی ایران برای حضور در المپیک توکیو

کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو، اول تا هفدهم مردادماه سال 1400 را به عنوان زمان جدید این رویداد مهم دنیای مشخص نموده است.

والیبال ساحلی یکی از مسابقات جذاب بازی های المپیک است که علاقه مندان بسیار زیادی در دنیا دارد و تماشاگران زیادی را نیز به محل برگزاری این رقابت ها می کشاند.

کشورهای زیادی از جمله ایران برای حضور نمایندگان خود در المپیک توکیو برنامه ریزی کردند، اما راستا دشواری پیش روی والیبال ساحلی کشورمان قرار گرفته است تا در جمع 24 تیم نهایی مردان این رقابت ها قرار گیرد.

تا به امروز حضور چهار تیم از کشورهای ژاپن به عنوان میزبان، روسیه قهرمان دنیا سال 2019، ایتالیا و لتونی (کسب سهمیه در مسابقات انتخابی چین) در مسابقات والیبال ساحلی مردان المپیک توکیو قطعی شده است و دیگر تیم ها از جمله تیم ملی والیبال ساحلی ایران برای 20 سهمیه باقی مانده در کوشش هستند.

بر این اساس، مرحله نهایی مسابقات انتخابی قاره ها در محدوده زمانی 21 تا 27 ژوئن 2021 (31 خرداد تا 6 تیرماه 1400) در پنج قاره دنیا برگزار می گردد و قهرمان این مسابقات سهمیه المپیک توکیو دریافت می نمایند.

همچنین 15 تیم رنکینگ برتر تورهای دنیای، سهمیه حضور در بازی های المپیک توکیو را به دست می آورند.

بر این اساس تیم ها باید حداقل در 12 تور دنیای شرکت نموده باشند و اگر تیمی در توردنیای بیشتری حضور پیدا نموده باشد، 12 توری که بالاترین امتیاز را کسب نموده باشند، ملاک محاسبه فدراسیون دنیای برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهد بود.

دبیر کمیته ساحلی فدراسیون والیبال درباره مسابقات انتخابی آسیا، گفت: دو تیم ملی الف و ب ایران با درخشش در مسابقات مرحله مقدماتی، جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی قاره آسیا را کسب نموده اند.

نادر انصاری، توضیح داد: مسابقات مرحله نهایی قاره آسیا با حضور 16 تیم از هشت کشور برگزار می گردد و تنها تیم قهرمان، سهمیه المپیک به دست می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1103

به "جهت سخت والیبال ساحلی ایران برای حضور در المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت سخت والیبال ساحلی ایران برای حضور در المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید