پلاک ماندگار بر سر در منزل مهدی اسماعیلی مود در بیرجند نصب شد

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، طی مراسمی صبح دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی دومین پلاک ماندگار در خراسان جنوبی بر سر در منزل استاد مهدی اسماعیلی مود نصب شد.

پلاک ماندگار بر سر در منزل مهدی اسماعیلی مود در بیرجند نصب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه بزرگان، نام آوران و هنرمندان بخش مهمی از هویت ملی مردم این سرزمین هستند، گفت: بناهای تاریخی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، آیین ها و سنن مردم در مناطق مختلف و زبان و گویش ها هویت ملی ما را تشکیل می دهند.

حسن رمضانی با اشاره به اجرای طرح کاشی یا پلاک ماندگار در سطح کشور بیان نمود: این طرح باهدف حفظ میراث فرهنگی ناملموس و معنوی محل سکونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دین در تمام کشور اجرا می گردد.

وی ادامه داد: شخصیت های این طرح چهره های شاخص و تأثیرگذار در یک رسته فرهنگی هستند که در دوران فعالیت خود کارهای نوینی را خلق و یا در جهت حفظ و حراست یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران کوشش نموده اند.

رمضانی اظهار کرد: در خراسان جنوبی اولین پلاک بر سردر منزل استاد بدیع الزمان فروزانفر در بشرویه و دومین پلاک نیز بر سردر منزل استاد مهدی اسماعیلی مود هنرمند خوشنویس فرهیخته بیرجندی نصب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در شرح شخصیت این استاد بزرگ بیان نمود: استاد مهدی اسماعیلی مود در سال 1344 در روستای مود از توابع بخش مرکزی بیرجند متولد شده است.

رمضانی بابیان اینکه پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، خوشنویسی را به طور جدی از سال 1365 هم زمان با تأسیس انجمن خوشنویسان بیرجند شروع نموده است، اضافه کرد: از استاد اسماعیلی مود تاکنون چندین اثر در بروشورهای انجمن خوشنویسان ایران و جشنواره خوشنویسی دنیا اسلام منتشرشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 221

به "پلاک ماندگار بر سر در منزل مهدی اسماعیلی مود در بیرجند نصب شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "پلاک ماندگار بر سر در منزل مهدی اسماعیلی مود در بیرجند نصب شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاک ماندگار بر سر در منزل مهدی اسماعیلی مود در بیرجند نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید