پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش مجله عکسها، پشم سنگ ذاتاً یک عایق صوتی و حرارتی می باشد که از ذوب سنگ بازالت به دست می آید.

پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام پشم سنگ اصفهان، پشم سنگ انواع مختلف و همچنین کاربردهای متفاوتی نیز دارد در این مطلب اطلاعات کلی راجع به این موضوع برای شما شرح داده خواهد شد.

پشم سنگ چیست:

جهت تولید پشم سنگ ابتدا قطعه های سنگ بازالت به همراه کک (ماده سوختنی) داخل کوره مخروطی شکل ریخته می شود.

با استفاده از مقداری چوب و یا گاز طبیعی و همچنین با دمیدن مقدار زیادی هوا به صورت مداوم، کک مشتعل می شود و حرارتی که تولید می کند آرام آرام سنگ بازالت را در دمای بالای 2000°c ذوب می کند.

سنگ مذاب از زیر کوره خارج می شود و به سمت دستگاه سانتریفیوژ هدایت می شود و با استفاده از نیروی گریز از مرکز تبدیل به الیاف می شود.

این الیاف به سمت نوار نقاله هدایت شده و توسط دستگاهی شبیه پاندول روی صفحه ای چیده می شود و به دستگاه پخت که اصطلاحاً کیورینگ می گویند فرستاده می شود.

در دستگاه پخت، الیاف به هم چسبیده و گاه مقداری رزین به آن اضافه می شود و طبق سفارش مشتری ضخامت و چگالی مورد نظر را پیدا می کند.

پس از این عملیات محصول، تولید شده، آرایش شده و به قطعات مورد نظر برش می خورند و درنهایت توسط دستگاه بسته بندی، بسته بندی شده و برای ارسال برای مصرف کننده آماده می شود.

کاربرد:

در یک کلام هرکجا که نیاز باشد حرارت یا صوت کنترل شوند و یا از انتقال آن ها جلوگیری شود از این عایق می توان استفاده نمود. ولی بسته به محیط و نوع دستگاه یا محیطی که می خواهیم عایق کنیم از انواع مختلف پشم سنگ استفاده می کنیم.

انواع و کاربرد:

1- عایق پشم سنگ تخته ای

همان گونه که از نام آن پیداست به صورت تخته ای تولیدشده و با ابعاد استاندارد 60×120 سانتی متری ارائه می شود.

1-1 کاربرد

بیشتر به عنوان عایق ساختمان جهت دیوارها و سقف و کف استفاده می شود و عایق بسیار مناسبی جهت جلوگیری از هدررفت انرژی و همچنین بسیار قوی جهت جلوگیری از انتقال صدا است، به گونه ای که استفاده از عایق پشم سنگ تخته ای باضخامت و چگالی متناسب می تواند نزدیک به %99 دما و صدای محیط را عایق کند.

2- عایق پشم سنگ لحافی

به صورت رول های 10×2/1 متری تولید می شود و معمولاً همراه با کاور یا روکش کاغذ آلومینیوم مسلح به کاغذ کرافت ساپورت می شود.

2-1 کاربرد:

بیشتر به عنوان عایق جهت سقف سوله ها و لوله های تأسیسات استفاده می شود.

این عایق به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه بوده و جهت دمای 5- الی 150 درجه سانتی گراد عالی عمل می کند و در مقایسه با پشم شیشه عملکرد بسیار بالاتر و قوی تری از خود نشان می دهد.

طول عمر بسیار مناسبی دارد و برای دمای محیط بسیار عالی می باشد.

3- عایق پشم سنگ پتوئی

معمولاً به صورت رول های 5×2/1 متری تولید می شود و به صورت پیش فرض دارای یک طرف تور سیمی می باشد.

الیاف پشم سنگ با استفاده از نخ نسوز به تور سیمی دوخته شده و شکل رول به آن ها می دهد.

3-1 کاربرد

این عایق جزو عایق های با تفاوت حرارتی بسیار بالا و ضریب انتقال حرارت پایین می باشد و نسبت به عایق لحافی دارای چگالی بالاتری می باشد.

بیشتر در کوره های صنعتی و برای عایق نمودن تانکرهای حمل قیر و خطوط لوله نفت و مخازن انبار آن مورد استفاده قرار می گیرد و درکل جزو دسته عایق های گرم و مقاوم می باشد.

4- عایق پشم سنگ لوله ای

همان گونه که از نامش پیداست به لحاظ ظاهر شبیه لوله می باشد و قالب لوله ای شکل دارد و از وسط بازشده و لوله موردنظر را بغل می کند و با استفاده از بسته های فلزی یا پلاستیکی ساپورت می شود.

4-1 کاربرد

برای عایق نمودن انواع لوله به کار می رود و هم به عنوان عایق حرارت و هم عایق صوت (جلوگیری از نفوذ صدا از داخل لوله به بیرون) مورداستفاده قرارمی گیرد؛ و برای لوله هایی از سایز½ الی 20 اینج قابل تولید می باشد.

در پایان از شما خوانندگان این مطلب بابت زمانی که گذاشتید و این مطلب را مطالعه فرمودید تشکر می کنیم و جهت اطلاع از قیمت پشم سنگ و اطلاعات بیشتر از شما دعوت می شود با شماره تلفن های شرکت پشم سنگ اصفهان 03195015482 و 03195015483 تماس حاصل فرمائید و یا از وب سایت این شرکت به نشانی www.stonewoolco.com دیدن فرمائید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 788

به "پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید