ونزوئلا برای اولین بار از ایران نفت خام خرید

به گزارش مجله عکسها، علی رغم تحریم های آمریکا، یکشنبه یک تانکر در حال تخلیه بار نفتی از پارس جنوبی برای ونزوئلا بود. واردات نفت خام از طرف ونزوئلا که خود بزرگ ترین ذخایر نفتی جهان را دارد برای اولین صورت می گیرد.

ونزوئلا برای اولین بار از ایران نفت خام خرید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ بر اساس یک گزارش و شخصی که از اوضاع آگاه است، این کشتی با نام هانی (عسل)، سیگنال ماهواره ای خود را خاموش کرده و در روز شنبه آغاز به تخلیه حدود 2 میلیون بشکه نفت از پارس جنوبی در بندر خوزه ونزوئلا کرد.

عسل از پارس جنوبی، ترکیب با نفت ونزوئلا و تولید مری 16

به نقل از این سایت خبری، این محموله به احتمال زیاد توسط شرکت دولتی نفت PDVSA برای ترکیب با نفت تار مانند ونزوئلا جهت کمک به تقویت تولید نفت در کمربند روغن اورینوکو استفاده خواهد شد.

عضو بنیان گذار اوپک، ونزوئلا، صاحب بزرگ ترین ذخایر نفتی جهان، پس از قطع دسترسی به تجهیزات و خریداران نفت خود در نتیجه تحریم های ایالات متحده، در تلاش است تا از کاهش تولید خود جلوگیری کند. بر اساس داده های اوپک و دولت که توسط بلومبرگ جمع آوری شده، میزان تولید در ژوئیه به 339 هزار بشکه در روز کاهش یافته است که کمترین میزان تولید از دهه 1910 است.

اگرچه سابقاً ونزوئلا از ایران بنزین خریداری کرده، این اولین بار است که ونزوئلا از ایران نفت خام وارد می کند، این همچنین اولین واردات نفت این کشور از آوریل 2019 است. آخرین با در سال 2019 محموله ای از نفت نیجریه آگبامی را برای مخلوط کردن با نفت سنگین خود و تولید Merey 16 (ترکیب صادراتی مخصوص کشور ونزوئلا) وارد کرده بود.

به نوشته بلومبرگ این واردات نفت جهت جبران کاهش تولید نفت سبک ونزوئلا استفاده می شود و همچنین مانند سال 2019 برای تولید Merey 16 استفاده می شود، یا به عنوان ماده رقیق کننده با انواع چسبناک نفت خام ونزوئلا مخلوط می شود تا باعث سبک تر شدن و بازاریابی بهتر شود.

گسترش تجارت تهران و کاراکاس در نتیجه تحریم های ترامپ

در چند هفته گذشته ایالات متحده تحریم ها را با شتاب آغاز کرده و فرصت کمی برای همکاری شرکت ها با دولت رئیس جمهور نیکولاس مادورو باقی گذاشته است. ماه گذشته، ایالات متحده در اقدامی بی سابقه از سوی دولت ترامپ چهار تانکر حامل بنزین ایرانی را که به ونزوئلا می رفتند، توقیف کرد. وزارت دادگستری آمریکا در آن زمان گفت: این نفت کش ها 1.1 میلیون بشکه نفت را حمل می کردند که پس از کمک شرکای خارجی توقیف شد.

به گزارش بلومبرگ، پس از قطع ارتباط شرکت های روسی و مکزیکی، دولت کاراکاس تجارت خود را با ایران گسترش داده است. تا به امروز امسال تهران 1.5 میلیون بشکه بنزین به PDVSA و مواد غذایی برای اولین سوپرمارکت ایرانی در کشور آمریکای جنوبی عرضه کرده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1311

به "ونزوئلا برای اولین بار از ایران نفت خام خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا برای اولین بار از ایران نفت خام خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید