هشدار هواشناسی ، افزایش آلودگی هوا در 2 کلانشهر ، وزش باد شدید و ارتفاع امواج در 3 استان

به گزارش مجله عکسها، سازمان هواشناسی کشور درخصوص افزایش آلودگی هوا در 2 شهر بزرگ هشدار نارنجی و برای 3 استان به علت وزش باد شدید هشدار زردرنگ صادر کرد.

هشدار هواشناسی ، افزایش آلودگی هوا در 2 کلانشهر ، وزش باد شدید و ارتفاع امواج در 3 استان

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی برای روزهای دوشنبه 1401/09/28 و سه شنبه 1401/09/29 برای 2 کلانشهر تهران و کرج سکون هوا را پیش بینی کرد.

بر این اساس، منطقه ها یادشده با افزایش شاخص های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در منطقه ها پرتردد تا حد بسیار ناسالم روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

  • بارش باران در این 14 استان | آلودگی هوا همچنان ادامه دارد | برف در راه است؟

این سازمان مسئولان و ساکنان تهران و کرج را به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، عدم تردد غیرضروری تمام گروه ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم توصیه کرد.

وزش باد شدید و ارتفاع امواج در 3 استان

بعلاوه، این سازمان با پیش بینی افزایش سرعت باد از امروز شنبه 1401/09/26 تا دوشنبه از افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین یک تا 1/5 متر و در فراساحل تا 2/5 متر

اطلاع داد.

بر این اساس، شنبه 1401/09/26 خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، یکشنبه 1401/09/27 خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان های بوشهر و غرب هرمزگان و دوشنبه 1401/09/28 تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان تحت تاثیر این مخاطره خواهند بود.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی

سازمان هواشناسی مسئولان، ساکنان و کارکنان منطقه ها یادشه را در بازه زمانی مذکور به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل توصیه کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2282

به "هشدار هواشناسی ، افزایش آلودگی هوا در 2 کلانشهر ، وزش باد شدید و ارتفاع امواج در 3 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی ، افزایش آلودگی هوا در 2 کلانشهر ، وزش باد شدید و ارتفاع امواج در 3 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید