نوشیدن آب مانع از آسیب کلیه ها می گردد

به گزارش مجله عکسها، محققان هشدار می دهند کم آبی به سلامت کلیه ها آسیب می رساند.

نوشیدن آب مانع از آسیب کلیه ها می گردد

به گزارش خبرنگار مهر، محققان واترلو کانادا کلیه کامپیوتری را طراحی نموده اند که به وسیله آن می توانند به تاثیر داروها بر افرادی که به اندازه کافی آب نمی نوشند پی ببرند.

توانایی کلیه ها در حفظ تعادل آب برای سلامت بدن مان لازم است. کلیه ها بر تعادل آب کنترل دارند و زمانی که کم آب باشند با فراوری ادرار غلیظ به خروج مواد زائد از بدن یاری می کنند.

جمعیت مسن که مبتلا به بیماری های کلیوی هستند و افرادی که داروی فشارخون مصرف می کنند گاهاً دارای مشکل در حفظ تعادل آب هستند.

محققان دریافتند افراد مسن دارای اختلال در عملکرد کلیه ها و افرادی که چندین نوع دارو مصرف می کنند احتیاج به مصرف آب بیشتر دارند.

آنیتا لایتون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: افراد مبتلا به فشارخون بالا معمولا قرص هایی برای ادرارکردن زیاد استفاده می کنند تا حجم خون شان و در نهایت فشارخون شان کاهش یابد.

این بیماران غالباً داروی دیگری هم برای تاثیر بر سیستم هورمونی استفاده می کنند که بر کلیه ها تاثیر خواهد داشت.

وی در ادامه می افزاید: بسیاری از افراد این دو نوع دارو را مصرف می کنند و هیچ مسئله ای هم ندارند. اما زمانی که دچار سردرد شده و آسپرین مصرف کنند، مصرف همزمان این سه دارو به کلیه ها آسیب می رساند.

لایتون برای اولین بار یک مدل محاسباتی را طراحی نموده که انقباض ماهیچه ها را در زمان انتقال ادرار از کلیه ها به مثانه شبیه سازی می نماید.

آنالیز ها به وسیله این مدل نشان داد بیماری که آب کافی نمی نوشد، و همزمان دو داروی فشارخون را با آسپرین مصرف می نماید، به کلیههایش آسیب جدی وارد می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 529

به "نوشیدن آب مانع از آسیب کلیه ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن آب مانع از آسیب کلیه ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید