ناسا ادعای کارمند خود را درباره رصد حیات در مریخ رد کرد

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، ناسا ادعای یکی از کارمندان سابق خود مبنی بررصد حیات در مریخ حدود 40 سال قبل را رد کرد.

ناسا ادعای کارمند خود را درباره رصد حیات در مریخ رد کرد

گیلبرت لوین کارمند ناسا، در نخستین ماموریت این سازمان به مریخ در سال 1976 میلادی همکاری نموده است. چندی قبل لوین در یک مقاله منتشر شده در نشریهساینتیفیک آمریکن نوشته بود: من معتقدم ما در دهه 1970 میلادی شواهدی از حیات روی مریخ را رصد کردیم. او در ادامه افزوده بود: پ ماموریت به مریخ نخستین نشانه های مستدل از حیات بیولوژیکی در سیارات دیگر را در بر داشت. علاوه بر آن آزمایش های مختلف نشان داده بعضی میکروارگانیسم های زمینی می توانند در مریخ زنده بمانند و رشد نمایند.

لوین در مقاله مذکور به 2 ماموریت ناسا در سال 1976 میلادی اشاره نمود. در این سال ناسا لندرهای وایکینگ یک و 2 را به مریخ فرستاد. این لندرها نمونه هایی از خاک مریخ را جمع آوری کردند.

یکی از آزمایش های مربوط به ماموریت های وایکینگ که با سرپرستی لوین اجرا شده بود شامل ترکیب نمونه خاک مریخ با مواد طبیعی و رصد هرگونه نشانه ای از گاز دی اکسید کربن بود. دی اکسید کربن نشان دهنده وجود میکروارگانیسم ها بود. نتایج اولیه تست مثبت بودند اما آزمایش های بعدی ناسا برای کشف نوعی خاصی میکروارگانیسم بی نتیجه ماند.

اما آلارد بوتل سخنگوی ناسا در این باره می گوید: طبق نظر اجتماع علمی نتایج آزمایش ماموریت های وایکینگ به تنهایی گواهی بر یافتن حیات نیست. البته ما هنوز به دنبال رصد نشانه هایی از حیات در فضا هستیم. ناسا مشغول تحقیق در منظومه شمسی است تا به سوالات بنیادینی پاسخ دهد مانند آنکه آیا ما در دنیا تنها هستیم یا خیر.

به گفته ناسا در نتایج آزمایشات وایکینگ شواهد شفافی از حیات میکروارگانیسم های زنده در خاک مریخ کشف نشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 555

به "ناسا ادعای کارمند خود را درباره رصد حیات در مریخ رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا ادعای کارمند خود را درباره رصد حیات در مریخ رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید