معرفی چند دانشگاه برتر کانادا و راهنمای پذیرش تحصیلی

به گزارش مجله عکسها، اگر به دنبال ادامه تحصیل در یک کشور فوق العاده و بی نظیر هستید، بهتر است خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا و ثبت نام در دانشگاه های برتر کانادا آماده کنید.

معرفی چند دانشگاه برتر کانادا و راهنمای پذیرش تحصیلی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

در حال حاضر کشورها و مقاصد تحصیلی متفاوت و متنوعی در دنیا برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی وجود دارند، اما کانادا چیز دیگری است! شاید بد نباشد پیش از شرح راهنمای پذیرش تحصیلی کانادا و معرفی دانشگاه های برتر این کشور، به چند نمونه از مزایای تحصیل در کانادا اشاره کنیم:

· امکان انجام کار دانشجویی در حین تحصیل

· امکان انجام کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی

· امکان درخواست اقامت دائم کانادا

· ارائه انواع یاری هزینه و بورسیه تحصیلی

· حضور دانشگاه های تراز اول و بین المللی

· کشوری دو زبانه، چندفرهنگی و مهاجر پذیر

· برترین کیفیت آموزشی و سیستم آموزشی در دنیا

· هزینه تحصیل و زندگی مناسب در قیاس با استرالیا، انگلیس و آمریکا

اکنون که با چند نمونه از مزایای تحصیل در کانادا آشنا شدید، در ادامه با راهنمای پذیرش تحصیلی در کانادا با ما همراه شوید:

پذیرش تحصیلی در کانادا

به طور کلی برای ادامه تحصیل در تمامی موسسات آموزشی DLI معتبر در کانادا (مدرسه، کالج، دانشگاه خصوصی و دولتی) شما نیازمند دریافت نامه تائیدیه دانشگاه و یا همان پذیرش تحصیلی acceptance letter هستید.

از این رو باید استان و شهر مورد نظر خود در کانادا را مشخص نموده و پس از انتخاب دانشگاه، برای مکاتبه به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

هر دانشگاه و یا کالج در کانادا دارای شرایط پذیرش تحصیلی مختص به خود است و نمی توان به طور دقیق در خصوص شرایط تحصیلی همه موسسات آموزشی در این کشور صحبت کرد، اما به طور میانگین، برای اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه کاناداییباید دارای شرایط زیر باشید:

· داشتن نامه تمکن اقتصادی بانکی با موجودی حداقل 12 هزار دلار کانادا

· فرم درخواست پذیرش تکمیل و امضا شده

· ترجمه رسمی آخرین مدارک تحصیلی

· ترجمه رسمی ریز نمرات دانشجو

· پاسپورت معتبر و سایر مدارک هویتی

· دو قطعه عکس رنگی جدید

· توصیه نامه اساتید دانشگاهی (برای مقاطع تکمیلی)

· انگیزه نامه (برای مقاطع تکمیلی)

· برنامه و رزومه تحصیلی موجه دانشجو

· مدرک زبان بین المللی آیلتس، تافل و یا دولینگو (در هر دانشگاه متغیر است)

· رسید پرداخت هزینه ادمیشن فی

شما باید با آماده سازی مدارک تحصیلی اشاره شده در بالا، آنها را پیش از موعد ددلاین(ضرب العجل) مشخص شده، برای دانشگاه مورد نظر خود به صورت اینترنتی ارسال کنید. شما این امکان را دارید تا به صورت همزمان برای چندین دانشگاه کانادایی درخواست پذیرش تحصیلی ارسال کنید و از این طریق شانس موفقیت خود را بالا ببرید، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که باید هزینه چند ادمیشن فی (100 تا 200 دلاری) را برای ارزیابی پرونده خود در هر دانشگاه پرداخت کنید.

در کنار موارد اشاره شده در بالا، باید در هنگام درخواست پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه کانادایی، به شرط سن، گپ تحصیلی و شرط معدل آن دانشگاه نیز توجه کنید، برای مثال اگر دارای 35 سال سن باشید و یا آخرین معدل شما 14 باشد، نمی توانید برای رشته تخصصی پزشکی در کانادا اقدام کنید.

در نهایت با ارسال مدارک تحصیلی، طی چند هفته از درخواست دانشجو، نتیجه به وسیله ایمیل برای وی ارسال می گردد. اگر با درخواست متقاضی موافقت شده باشد، نامه پذیرش تحصیلی برای وی ارسال می گردد، سپس فرد باید از نامه پرینت گرفته و با رجوع به وب سایت سفارت کانادا، برای ویزای تحصیلی کانادا یا همان استادی پرمیت اقدام نماید.

این دو مدرک مکمل یکدیگر هستند و بدون وجود هر یک، امکان ورود به کشور کانادا و ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود ندارد.

دانشگاه های برتر کانادا

بنابر آخرین اطلاعات ارائه شده در وبسایت رنکینگ تایمز در سال 2021، دانشگاه های برتر کانادا شامل موارد زیر می شوند:

1. دانشگاه تورنتو: این موسسه آموزشی خوش نام ومعتبر در کانادا، یکی از برترین دانشگاه های دنیا است که بیش از 700 رشته کارشناسی و 200 رشته تکمیلی را به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد و در عین حال یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در دنیا نیز هست.

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا: این دانشگاه محبوب کانادایی دارای 12 دپارتمان در ونکوور و 7 دپارتمان تحصیلی در کلونا است و قدیمی ترین و ممتازترین دانشگاه استان BC نیز محسوب می گردد.

3. دانشگاه مک گیل: این موسسه آموزشی ممتاز با قدمتی تقریباً 200 ساله دارای بیش از 300 رشته تحصیلی دانشگاهی و 31 هزار دانشجو از 150 کشور دنیاست.

4. دانشگاه مک مستر: یکی دیگر از دانشگاه های برتر کانادا که از بیش از 70 موافقت نامه مبادله دانشجوی بین المللی با دانشگاه های معتبر دنیا برخوردار است.

5. دانشگاه مونترال: این موسسه آموزشی مطرح در کانادا دارای بیش از 36 هزار دانشجو است که قریب به 74 درصد از آنها را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می دهند.

سایر دانشگاه های محبوب و مطرح کانادا در سال تحصیلی 2021 شامل موارد زیر می گردد:

· دانشگاه آلبرتا

· دانشگاه مونترال

· دانشگاه اتاوا

· دانشگاه کلگری

· دانشگاه واترلو

· دانشگاه وسترن

· دانشگاه دالهوزی

· دانشگاه لاوال

· دانشگاه کویینز

· دانشگاه سیمون فریزر

· دانشگاه منیتوبا

· دانشگاه ویکتوریا

· دانشگاه ساسکاچوان

· دانشگاه یورک

· دانشگاه کارلتون

· دانشگاه گلف

· دانشگاه مموریال نیوفاندلند

· دانشگاه کنکوردیا

· دانشگاه لیکهد

· دانشگاه کبک

· دانشگاه رایرسون

· دانشگاه ویندزور

· دانشگاه نیوبرانزویک UNB

· دانشگاه بریتیش کلمبیا شاقتصادی UNBC

· دانشگاه رجینا

· دانشگاه لث بریج

شما می توانید، با توجه به رزومه تحصیلی، معدل و نمره زبان و البته شهریه دانشگاه مورد نظر خود در کانادا، برای اخذ پذیرش تحصیلی و ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1402

به "معرفی چند دانشگاه برتر کانادا و راهنمای پذیرش تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چند دانشگاه برتر کانادا و راهنمای پذیرش تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید