معرفی ایده های جالب و جدید برای طراحی داخلی کیلینیک درمانی

به گزارش مجله عکسها، وقتی اسم کیلینیک میاید، ذهن ما ناخودآگاه یاد اتاق هایی سفید با رنگ های سرد می افتد. اما مطالعات بیشتر بروی موضوع طراحی داخلی کیلینیک و تاثیر آن بر روی روان و سلامت مراجعه کنندگان نشان می دهد، بعضی رنگ ها، عناصر گرافیکی و مصالح می تواند تاثیر مثبتی بروی سلامتی مراجعه کنندگان داشته باشد. به عبارت دیگر فضای داخلی محیط مراکز درمانی، حتی باعث سریع تر شدن فرایند بهبود بیماران می گردد.

معرفی ایده های جالب و جدید برای طراحی داخلی کیلینیک درمانی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

از طرفی یکی از وظایف معماران و طراحان، تشخیص احتیاجهای جامعه، و یاری به حال خوب افرادی است که از یک فضا به صورت روزمره و مداوم استفاده می نمایند. نهادهای معماری و سازندگان کیلینک های درمانی و بیمارستان ها، مسئول توسعه و گسترش پروژه هایی هستند که با سلامت مردم سروکار دارند. این نهادها به طور مداوم در حال مطالعه نوع رفتار بدن مریض در فضای مراکز درمانی هستند تا بدین وسیله فضایی طراحی گردد که یاری حال مریض بوده و بهبود او را سرعت ببخشد.

از آنجایی که کیلینیک های درمانی محل مراجع افراد مختلف با شرایط فیزیکی و روحی متفاوت است، در طراحی داخلی کیلینیک باید عواملی مانند نورپردازی، تهویه مطبوع، مصالح باکیفیت، استفاده زیاد از روشنایی روز، رنگ آمیزی متنوع در کنار عناصر ضروری برای درمان بیمار لحاظ گردد. در این پست به معرفی تعدادی از کیلینیک های معروف می پردازم که در زمینه طراحی داخلی سرآمد بوده و می توند منبع خوبی برای طراحی داخلی کیلینیک های کشورمان ایران باشد.

اولین مورد یک کیلینیک دندانپزشکی بسیار زیباست که در دو طبقه طراحی شده است. قسمت جلوی کیلینیک که نمای کیلینیک را هم تشکیل می دهد، محل پذیرش یا ریسپشن و اتاق انتظار است و با سایه های زیبای رنگ سبز تزیین شده. پذیرش کیلینیک توسط دیوارپوش های سبز رنگ انحنا دار از قسمت پشتی کیلینیک که مربوط به اتاق های استرلیزه و عکسبرداری است جدا شده. سقف کاذب بسیار زیبا همراه با نورپردازی مثال زدنی در قسمت ریسپش و اتاق انتظار، طوری است که حتی نظر عابران رهگذر را هم بخود جلب خواهد نمود. دیوار انحنار دار نیز باعث پیوستگی محیط ریسپشن و انتظار با اتاق های پشتی شده است.

دکوراسیون مغازه جواهر فروشی شیک و لوکس + طراحی داخلی

بیمارستان و کیلینیک از جمله مکان هایی است که مردم تا جایی که بتوانند از آن دوری می نمایند. امروزه این امر در طراحی داخلی کیلینیک بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. طراحی فضایی که نه تنها برای بزرگسالان که برای بچه ها نیز فرح بخش باشد و آن دید منفی و غم بار نسبت به کیلینیک ها را از بین ببرد. موردی که در زیر مشاهده می کنید مربوط به یک مرکز تخصصی اطفال در کشور تایلند است که سعی دارد تا با ایجاد حس بازی و سرگرمی در بچه ها، آنها را از لحاظ روانی نیز دربرابر بیماری ها مقاوم تر کند.

نحوه چینش و تزئین دکوراسیون مغازه پوشاک در سال 2020

طراحی داخلی کیلینیک فیزیوتراپی از آنجایی که با قوای حرکتی و قدرت ذهن کار دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کیلینیک فیزیوتراپی زیر در یک زمین 9 در 33 متری ساخته شده و فقط از قسمتی کوچک نور روز را دریافت می نماید، اما می بینید که طراحی هوشمندانه چگونه فضای به این کوچکی ار متحول نموده است. در قسمت جلوی کیلینیک اتاق پذیرش، سالن انتظار و سالن ورزشی قرار گرفته تا از نور آفتاب در طور روز بیشترین استفاده را ببرند. اتاق هایی که احتیاج به محرمیت بیشتر دارند به قسمت پشت کیلینیک انتقال یافته اند. تمامی اتاق ها توسط یک راهروی زیبا با کفپوش وینیلی به یکدیگر وصل می شوند. برای سهولت پیدا کردن اتاق مورد نظر از کدهای رنگی استفاده شده تا مراجعین سالمند براحتی اتاق مد نظر خود را پیدا نمایند.

آشنایی با اصول دکوراسیون اداری کلاسیک و لاکچری

یک کیلینیک زیبای دیگر که تمام توجهش به آسایش و راحتی مراجعه نمایندگان است. در فضایی به مساحت فقط 100 متر مربع، طراحی داخلی کیلینیک به این زیبایی به نوبه خود منحصربفرد است. حتی کوچکترین جزئیات نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. اتاق های پزشکی کمی از اتاق هتل ندارد، همینطور اتاق انتظار و ریسپشن شبیه به یک رستوران لوکس کوچک طراحی شده است. با وجود رنگ های شاد، در کنار مواد باکیفیت، مراجعه نمایندگان با رضایت ساختمان کلینیک را ترک خواهند کرد.

هدایت درباره دکوراسیون و چیدمان مطب پزشک به روش اصولی

طراحی داخلی کیلینیک عمدتا توجه چندانی به فضای سبز نمی گردد. ساختمان دوطبقه زیر اما خلاف این موضوع را نشان می دهد. تمام اتاق های پزشکی در اطراف یک محوطه مرکز سرسبز قرار گرفته اند. اتاق ریسپشن هم با وجود نورپردازی و سقف بسیار زیبا، در همان نگاه اول همه را مجذوب خود می نماید. در سایر بخش ها نیز به مقدار زیاد از گل و گیاهان زیبا و رنگارنگ پشت محفظه شیشه ای استفاده شده تا مراجعه نمایندگان و بیماران با مشاهده چنین منظره های زیبایی، حتی برای لحظه ای کوتاه هم که شده بیماری خود را فراموش نمایند.

منبع: اتاق
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1284

به "معرفی ایده های جالب و جدید برای طراحی داخلی کیلینیک درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایده های جالب و جدید برای طراحی داخلی کیلینیک درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید