مسائل مالی خوزستان با سختی بیشتری حل می گردد

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، همایون یوسفی پنجشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال خوزستان که با حضور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در استانداری خوزستان برگزار گردید با بیان اینکه خصوصی سازی با وجود رشد مالی امکان پذیر است، اظهار کرد: خصوصی سازی در کشورهای دیگر با رقم های صفر انجام می گردد و حتی دولت ها در زمینه تعرفه ها، عوارض و مالیات به بخش خصوصی یاری می نمایند.

مسائل مالی خوزستان با سختی بیشتری حل می گردد

وی با بیان اینکه این خصوصی سازی ها هم اکنون برای ایران خیلی مناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور نیست، اضافه کرد: مصداق آن گروه ملی فولاد و نیشکر هفت تپه است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هدف گذاری های دولت برای اشتغال مثلا پیش بینی اشتغالزایی برای یک میلیون و 777 هزار شغل در سال آینده اصلا با واقعیت سنخیت ندارد چون به ازای هر 2.5 درصد افزایش رشد اقتصاد به تبع 2.8 درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا می نماید ولی وقتی ما اصلا رشد اقتصادی نداریم.

یوسفی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل، کم شماری در حوزه بیکاران کشور است، گفت: در حال حاضر نظام آموزشی کشور نیروی کارآمد فراوری نمی نماید و این موضوع باعث رفع شدن موانع فراوری در کشور نمی گردد.

وی ادامه داد: دولت رقمی حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان برای اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی در سال آینده درنظر گرفته و همچنین برای طرح های ict نیز سهم های خوبی دیده شده که امیدواریم محقق شوند ولی هیج کشوری مشکل اقتصاد را با ارائه تسهیلات اقتصادی حل ننموده چون اگر فضای کسب و کار را تغییر و یا بهبود ندهیم باز هم به نتیجه ای نمی رسیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسائل اقتصادی خوزستان به این واسطه که دولتی ترین اقتصاد کشور را دارد با سختی بیشتری حل می گردد.

یوسفی ادامه داد: نرخ بیکاری خوزستان در سال 95 به میزان 10.3 بوده که سال جاری به 14.3 افزایش پیدا نموده است؛ همچنین در خوزستان 28 هزار پرونده کارفرما و کارگر به شوراهای حل و اختلاف ارجاع می گردد.

وی ابراز با گلایه از رتبه 26 استان در حوزه تعاون یادآور شد: در دو سال اخیر نزدیک به 900 تجمع در خوزستان داشتیم که اگر به موقع ورود پیدا می کردیم خیلی از آنها قابل پیگیری بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 222

به "مسائل مالی خوزستان با سختی بیشتری حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مالی خوزستان با سختی بیشتری حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید