مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود

به گزارش مجله عکسها، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی از راه اندازی مرکز اسناد استان در محل مجموعه فرهنگی-تاریخی مفخم بجنورد خبر داد.

مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: این مرکز در خراسان شمالی در راستای تحقق ماده 3 از وظایف سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ایجاد مرکز اسناد و مدارک میراث فرهنگی کشور نظیر مجموعه گزارش های علمی، نقشه ها و عکس های بناها و... راه اندازی می شود.

مستوفیان با بیان اینکه علاقه مندان، دانشجویان و پژوهشگران به منظور فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود می توانند از منابع این مرکز بهره مند شوند، افزود: این مرکز در محل مجموعه فرهنگی- تاریخی مفخم بجنورد راه اندازی می شود.

وی شرح داد: بیش از پنج هزار عنوان کتاب، فصلنامه و مجله تخصصی و پژوهشی در زمینه های باستان شناسی، مرمت، معماری، هنر و... و نیز نسخ مربوط به آرشیو اسناد و مدارک فنی و گزارش های پژوهشگران از بناهای تاریخی استان در این مرکز نگهداری خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 70 کار پژوهشی و مطالعاتی توسط مشاوران میراث فرهنگی تا کنون در این حوزه اجرا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 252

به "مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز اسناد میراث فرهنگی استان خراسان شمالی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید