بازسازی مسجد جامع کبیر نی ریز استان فارس آغاز شد (بازسازی منزل)

به گزارش مجله عکسها، میراث آریا/ براساس گزارش های بدست رسیده، بازسازی مسجد جامع کبیر نی ریز استان فارس آغاز شد.

بازسازی مسجد جامع کبیر نی ریز استان فارس آغاز شد (بازسازی منزل)

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حمیدرضا هادی با اشاره به ظرفیت های این مسجد تاریخی اظهار کرد: رونق بخشیدن به صنعت توریستی با تکیه بر آثار با پیشینه تاریخی از اولویت های این اداره است و این موضوع می تواند با توجه به فضا و ظرفیت بالقوه مسجد جامع کبیر در راستای اهداف سازمانی و معرفی داشته های تاریخی شهرستان و توسعه و جذب توریست تأثیرگذار باشد.

مسئول اداره میراث فرهنگی توریستی و صنایع دستی شهرستان نی ریز در ادامه از اعتبار 60 میلیارد ریالی بازسازی مسجد جامع کبیر اطلاع داد و ادامه داد: سبک سازی سقف، عایق کاری پشت بام، آجرفرش سقف ضلع شمالی بنا، برآورد، پژوهش و اجرای مجدد کف رواق ضلع شمالی و بازسازی بدنه رواق از بازسازی هایی است که در این پروژه بازسازیی در دستور کار خواهد بود و نظارت بر بازسازی این بنای تاریخی زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان فارس انجام می گردد.

او گفت: مسجد جامع کبیر در جنوب شرقی استان فارس، شهرستان نی ریز واقع شده و قدمت این بنای تاریخی به بیش از هزار سال می رسد که در 9 مرداد 1312 به شماره 192 به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2240

به "بازسازی مسجد جامع کبیر نی ریز استان فارس آغاز شد (بازسازی منزل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی مسجد جامع کبیر نی ریز استان فارس آغاز شد (بازسازی منزل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید