بازسازی اثری تاریخی با دست های مادرانه در بهاباد یزد

به گزارش مجله عکسها، خبرنگاران/یزد مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد از مشارکت بانوان در بازسازی و بازسازی حمام تاریخی باغستان خبرداد.

بازسازی اثری تاریخی با دست های مادرانه در بهاباد یزد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا کاظمی با اعلام این خبر توضیح داد: در این طرح، هفت بانوی بهابادی به مدت 3ماه جهت ساخت تابلوهای معرق کاشی مشارکت کردند.

وی اضافه کرد: در راستای تکمیل محدوده تاریخی مسجد انقلاب و زیباسازی نمای شهری، عملیات بازسازی پشت بام و جداره سازی محوطه حمام تاریخی باغستان بهاباد انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه این پروژه با مشارکت فرمانداری و موسسه ای عام المنفعه اجرا شده، گفت: پس از بازسازی، بانوان فعال در حوزه هنر معرق کاشی با ساخت 4 تابلو در بازسازی و زیبا سازی فضای داخلی این حمام تاریخی مشارکت کردند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد اظهار داشت: اقدام نامبرده، با هدف رونق و توسعه تولیدات صنایع دستی شهرستان بهاباد و زیباسازی منظر شهری توسط نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد و همکاری بانوان فعال در حوزه صنایع دستی انجام گرفت.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، حمام تاریخی باغستان بهاباد، متعلق به دوره متاخر اسلامی (صفوی تا اوایل قاجار) است و به شماره 31202 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1490

به "بازسازی اثری تاریخی با دست های مادرانه در بهاباد یزد" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی اثری تاریخی با دست های مادرانه در بهاباد یزد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اثری تاریخی با دست های مادرانه در بهاباد یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید