بازسازی خانه: بازسازی خشت به خشت بازار تاریخی فرش مشهد

به گزارش مجله عکسها، بازسازی و بازسازی بازار تاریخی فرش مشهد که از ابتدای سال جاری شروع شده است همچنان با سرعت ادامه دارد.

بازسازی خانه: بازسازی خشت به خشت بازار تاریخی فرش مشهد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خبرنگاران مشهد - بازار تاریخی فرش مشهد یکی از قدیمی­ ترین آثار تاریخی شهر و مربوط به دوران تیموریان است و به علت قدمت تاریخی اش در لیست آثار ملی ثبت شده است؛ این بازار که در گذشته بخشی از بازار بزرگ مشهد بوده، امروزه در بافت تاریخی خودنمایی می نماید.

از ویژگی های خاص این مکان می توان به قدمت، کاربری، وجه اقتصادی-اجتماعی و بعلاوه اهمیت سابقه بازار در ایران اشاره کرد. در این بازار انواع فرش، قالی، قالیچه، پشتی و تابلو فرش چه بصورت نو و چه بصورت دسته دوم به فروش می رسد. بعضی حجره ها فرش های آسیب دیده را رفو می نمایند.

با گذر زمان گرد و غبار تخریب بر سازه اصلی بازار فرش مشهد نشسته بود که با همت مسئولان شهرداری بازسازی و بازسازی این بازار تاریخی در اوایل سال جاری شروع شده بود و بنا به قول آنها این بازسازی تا انتها سال جاری به اتمام میرسد.

تصاویری از این روزهای بازسازی بازار فرش را در زیر مشاهده می کنید.

/ف.ب.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2063

به "بازسازی خانه: بازسازی خشت به خشت بازار تاریخی فرش مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی خشت به خشت بازار تاریخی فرش مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید