طرز تهیه سس پاپریکای لذیذ خانگی

به گزارش مجله عکسها، یکی از محبوب ترین چاشنی های غذا، سس پاپریکا است که با افزودن آن به غذا، طعم آن را کاملا متحول خواهد نمود.

طرز تهیه سس پاپریکای لذیذ خانگی

هر کدام از چاشنی هایی که برای غذا استفاده می کنیم طعم خاص خودشان را دارند، اگر در پی طعم های تند هستید میتوانید سس پاپریکا درست کنید و از طعمش لذت ببرید.

چاشنی های گوناگونی برای مزه دارتر کردن غذا بکار می رود که سس ها جزئی از آن ها هستند. یکی از محبوب ترین چاشنی های غذا، سس پاپریکا است که با افزودن آن به غذا، طعم آن را کاملا متحول خواهد نمود. در این بخش طرز تهیه سس پاپریکا را آورده ایم، این سس را در خانه تهیه کنید و از طعم کبابی تند و شیرین آن همراه غذا لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سس پاپریکا

فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد

فلفل قرمز تند 3 عدد

سرکه 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سس پاپریکا

فلفل ها را شسته و در میزان بزرگ برش بزنید.

فلفل ها را به کمی روغن زیتون آغشته کنید و روی شعله کباب کنید.

وقتی که پوست فلفل تیره و سیاه شد، فلفل ها را در یک ظرف پلاستیکی در بسته یا یک کیسه فریزری قرار دهید و تا بخار کند و پوست آن به راحتی جدا گردد.

فلفلی که پوست آن را گرفته اید، برش بزنید و گوشت قرمز را بکوبید و به صورت خمیر در بیاورید و یا با موادی مانند، پیاز، آبلیمو، روغن زیتون و سیر، داخل غذاساز بریزید و با هم ترکیب کنید، تا به یک حالت سس مانندی برسند.

این سس را می توانید به غذاهایتان اضافه کنید. استفاده از سس پاپریکا در غذاهای تان، باعث خوش عطر شدن و خوشمزه شدن آن می گردد، بعلاوه کیفیت و خاصیت غذای شما را هم افزایش می دهد.

این سس طعمی نسبتا تند و شیرین دارد که می توانید از آن برای تهیه بسیاری از غذا ها مثل مرغ، ماهی و اسپاگتی استفاده نمایید یا غذا های خود را با آن سرو کنید.

طرز تهیه پودر پاپریکا

حالا که با تهیه سس پاپریکا آشنا شدید، بهتر است با این آموزش مختصر طرز تهیه پودر پاپریکا را هم بیاموزید. برای تهیه پودر پاپریکا خانگی، فلفل دلمه ای قرمز را بشویید و خشک کنید.

فلفل ها را برش بزنید و سپس قسمت داخلی فلفل ها را خالی کنید.

پوسته فلفل را خرد کنید و روی یک ظرف بچینید و در هوای آزاد یا زیر آفتاب قرار دهید تا خشک گردد.

فلفل های خشک و ترد را، به درون دستگاه آسیاب انتقال دهید و سپس آن ها را آسیاب و پودر کنید.

فلفل خشک شده را آسیاب کنید یا بکوبید و بعد از الک کردن در ظرف دلخواهتان بریزید.

پودر پاپریکایی که درست کردید را داخل یخچال بگذارید، اگر می خواهید مدت زمان زیادی، پودر پاپریکا را نگه دارید، بهتر است آن را داخل فریزر قرار دهید، تا ماندگاری آن افزایش یابد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2210

به "طرز تهیه سس پاپریکای لذیذ خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس پاپریکای لذیذ خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید