طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ

به گزارش مجله عکسها، اگر دوست دارید طعم یک ته چین فوق العاده خوشمزه و مقوی را بچشید، حتما یکبار ته چین آلو، اسفناج و مرغ را امتحان کنید.

طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ، اگر دوست دارید طعم یک ته چین فوق العاده خوشمزه و مقوی را بچشید، حتما یکبار ته چین آلو، اسفناج و مرغ را امتحان کنید.

برنج 2 پیمانه

مرغ 250 گرم

اسفناج نیم کیلو

آلو بدون هسته یا برگه قیسی 1 لیوان

پیاز داغ 3 قاشق غذا خوری

زعفران دم نموده به میزان لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

زرده تخم مرغ 3 عدد

ماست سفت 2 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

روغن زیتون 2 الی 3 قاشق غذاخوری

روغن حیوانی در صورت تمایل

ـ برنج را با نمک و آب خیس کنید.

ـ اسفناج پاک نموده و شسته شده را خرد کنید و بدون آب روی حرارت گذاشته و نمک و زردچوبه و 2 قاشق روغن زیتون اضافه کنید و صبر کنید تا پخته گردد و بعد از تبخیر شدن آب اسفناج، حرارت را خاموش کنید و پیاز داغ را اضافه کنید.

ـ مرغ را با یک عدد پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه پخته وپس از پخته شدن آب مرغ را به خورد گوشت داده تا خوشمزه گردد و سپس گوشت را ریش ریش و از هم باز کنید.

ـ در صورت استفاده از آلو، آنرا خوب بشویید و هسته را در آورده و با استفاده از کمی آب آنرا بجوشانید تا نرم گردد و چنانچه از برگه قیسی استفاده می کنید برگه ها را در آب خیسانده تا کمی نرم گردد و خوب شسته تا عاری ازشن گردد، چون برخی از برگه ها در سطح شان شن ریزه وجود دارد.

ـ برنج را به سبک کته روی حرارت گذاشته روغن زیتون اضافه کنید و صبر نموده تا آبش تبخیر گردد یا برنج را آبکش نموده بعد زرده تخم مرغ و ماست و زعفران را با هم زده و یک الی دو قاشق روغن حیوانی و برنج را به آن اضافه نموده و خوب مخلوط کنید.

ـ کف قابلمه را چرب نموده و نیمی از برنج را در آن ریخته و با پشت قاشق سطح آنرا صاف کنید بعد به ترتیب یک لایه اسفناج و یک لایه مرغ و یک لایه آلو بچینید و با پشت قاشق صاف کنید و در آخر یک لایه دیگر از برنج و دو باره با پشت قاشق صاف کنید و درب قابلمه را گذاشته با استفاده از شعله پخش کن و حرارت کم برنج را به مدت سه ربع ساعت الی 50 دقیقه دم بیندازید با نگاه کردن به حاشیه برنج در قابلمه میتوانید رنگ ته چین مرغ را ببینید و زمان مناسب برای کشیدن در دیس را انتخاب کنید.

منبع: بیتوته

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 986

به "طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین آلو و اسفناج با مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید