شیوع گونه دلتا در آفریقای جنوبی

به گزارش مجله عکسها، مقام بهداشتی آفریقای جنوبی از غالب شدن گونه جهش یافته بسیار سرایت پذیر دلتای ویروس کرونا در این کشور خبر داده است.

شیوع گونه دلتا در آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از شینهوا،کوبایی-نگوبانه سیاستمدار آفریقای جنوبی و مقام بهداشتی این کشور نسبت به گسترش گونه دلتا ویروس در آفریقای جنوبی هشدار داد.

در حالی که شیوع نوع دلتا سومین موج همه گیری را در آفریقای جنوبی راه انداخته، سرپرست وزارت بهداشت گفت که این شرایط همچنان نگران کننده است.

کوبایی-نگوبانه در یک جلسه توجیهی رسانه های مجازی گفت: شمار تست افراد مبتلا طی روزهای اخیر به 28.4 درصد افزایش یافته و کل کشور 21 هزار و 584 مورد جدید را فقط در روز پنجشنبه ثبت نموده است که بیش از 12000 نفر آنها در گوتنگ بودند.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها نیز در حال افزایش است؛ ما از افزایش بستری شدن در بیمارستان ها که فشار زیادی به مراکز درمانی در گوتنگ وارد می نماید بسیار نگران هستیم.

بیمارستان ها در بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی با ظرفیت 100 درصدی فعالیت می کردند در حالی که بیمارستان های بهداشت عمومی به ظرفیت کامل نزدیک می شوند؛ این درحالیست که نوع دلتا که اولین بار در ماه مه در آفریقای جنوبی ثبت شد، غالب ترین نوع در این کشور بود و یک موج جدید از همه گیری را راه انداخت.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز روزهای اخیربا بیان اینکه سویه دلتای کرونا در 98 کشور شناسایی شده است، هشدار داد: این سویه به سرعت در حال تبدیل شدن به گونه غالب در بسیاری از کشورهاست.

کوبایی-نگوبانه اضافه نمود: اکنون شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد گونه دلتا نسبت به ویروس های در گردش قبلی بیشتر قدرت انتقال دارد.

به گفته وی، افرادی که قبلاً مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده بودند در معرض خطر آلوده شدن مجدد توسط نوع دلتا هستند.

مقام بهداشتی آفریقای جنوبی در انتها گفت: یکی دیگر از ویژگی های مهم نوع دلتا این واقعیت است در حالی که کسانی که قبلاً به نوع بتا آلوده شده بودند، از ابتلای مجدد به آلفا و بتا مصون بودند، اما در خصوص نوع دلتا چنین نیست.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1790

به "شیوع گونه دلتا در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع گونه دلتا در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید