این کرم های انگلی ترسناک در بدن حیوانات خانگی زندگی می نمایند!

به گزارش مجله عکسها، در این تصاویر که با میکروسکوپ 180 برابر بزرگ شده اند، شاهد کرم های نواری، کرم های گرد و انگل های ترسناک دیگری هستیم که در گربه ها زندگی می نمایند.

این کرم های انگلی ترسناک در بدن حیوانات خانگی زندگی می نمایند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش دیجیاتو، عکاسی تصاویر ترسناکی را منتشر نموده است که کرم های انگلی خطرناکی را نشان می دهد. این کرم ها ممکن است داخل بدن حیوان خانگی شما وجود داشته باشد.

دیوید میتلند، عکاس حوزه طبیعت و علم، عکس هایی میکروسکوپی منتشر نموده که کرم های نواری، کرم های گرد و انگل های ترسناک دیگری را نشان می دهد که می توانند در بدن گربه هازندگی نمایند. نکته قابل توجه این است که عکس ها تا 180 برابر بزرگ نمایی شده اند.

کرم های انگلی حیوانات خانگی از نمای نزدیک

کرم های نواری می توانند تا 4.80 متر (تقریباً به میزان یک زرافه) در داخل روده سگ ها رشد نمایند و باعث ایجاد بیماری های مختلفی در حیوان شوند. در موارد نادری، کرم های نواری و گرد می توانند انسان ها را نیز آلوده نمایند. کرم های گرد به صورت بالقوه می تواند آسیب جدی به بینایی بچه ها بزنند.

گاهی داخل دستگاه گوارش حیوانات خانگی کرم های قلاب دار نیز زندگی می نمایند. آن ها می توانند با نفوذ به پوست انسان را هم آلوده نمایند و این فرایند بیشتر به وسیله کف پا انجام می گردد.

بعضی کارشناسان توصیه می نمایند گربه های خانگی باید هر ماه انگل تراپی شوند اما فقط 23 درصد سرپرستان گربه ها از این دستورالعمل پیروی می نمایند.

میتلند این عکس ها را با یاری میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند گرفته و بعضی کرم های انگلی را نیز دانشگاه لیورپول به دست آورده است. او یک دوربین را به SEM نیز متصل نموده که تصاویر را با فرمت TIFF و وضوح 5120 در 3840 پیکسل ثبت می نماید.

227227

Nematode Ascaris کرم نواری دیپیلیدیم کرم انگلی کرم نواری Scolex کرم نواری گربه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 تیر 1403 بروزرسانی: 10 تیر 1403 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2416

به "این کرم های انگلی ترسناک در بدن حیوانات خانگی زندگی می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کرم های انگلی ترسناک در بدن حیوانات خانگی زندگی می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید