زمینه های تقویت موسیقی محلی بیش از پیش فراهم گردد، موسیقی محلی را به نسل های آینده انتقال دهیم

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی اسماعیلی در ملاقات با هیئت مدیره خانه عاشیقلار ایران با اشاره به جایگاه موسیقی محلی منطقه ها مختلف ایران تاکید نمود: موسیقی محلی حافظه تاریخی ماست و باید به نسل های آینده منتقل گردد.

زمینه های تقویت موسیقی محلی بیش از پیش فراهم گردد، موسیقی محلی را به نسل های آینده انتقال دهیم

وی با اشاره به احیای موسیقی عاشیقی در سال های اخیر و گستره وسیع آن در نقاط مختلف کشور، اضافه کرد: این موسیقی اصیل که همیشه مورد توجه مردم است و علاقه مندان از گذشته تا به امروز نواهای آن را زمزمه می نمایند، حماسه و تراژدی را در کنار هم گردآورده است.

وزیر فرهنگ با بیان این که ایران فرهنگی در محدودیت مرزهای سیاسی نمی گنجد، گفت: رد پای موسیقی عاشیقی را به روشنی می توان در کشورهای ترک زبان همسایه مشاهده کرد. به همین علت است که با کشورهایی همانند آذربایجان اشتراکات فرهنگی فراوانی به ویژه در حوزه موسیقایی داریم.

وی با تاکید بر ضرورت پیشبرد اهداف فرهنگی با بهره مندی از مزیت های موسیقی عاشیقی، از معاون امور هنری وزارت فرهنگ خواست زمینه های تقویت موسیقی های محلی در کشور را بیش از پیش فراهم کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از سخنان وزیر فرهنگ، اعضای هیئت مدیره خانه عاشیقلار ایران به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در زمینه رشد و توسعه این موسیقی پرداختند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2366

به "زمینه های تقویت موسیقی محلی بیش از پیش فراهم گردد، موسیقی محلی را به نسل های آینده انتقال دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه های تقویت موسیقی محلی بیش از پیش فراهم گردد، موسیقی محلی را به نسل های آینده انتقال دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید