زبان فارسی اهمیت بالایی در دنیا اسلام دارد

به گزارش مجله عکسها، رییس دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور گفت: زبان فارسی در منطقه و دنیا اسلام، ارزش و اهمیت بسیار والایی دارد و برای یاد دریافت آداب اسلامی، ضروری است به زبان فارسی تسلط داشته باشیم.

زبان فارسی اهمیت بالایی در دنیا اسلام دارد

به گزارش خبرنگاران، حبیب احمد - رییس جدید دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور پاکستان - در ملاقات با علی یوسفی - مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور - با تأکید بر این که اخلاق اسلامی را فقط می توان در زبان فارسی یافت، گفت: متون فارسی سرشار از اخلاقیات است و ما در بخش علوم اجتماعی دانشگاه، زبان فارسی را به عنوان متون درسی اصلی معرفی نموده ایم.

او در ادامه این ملاقات که به منظور آنالیز همکاری های دوجانبه از جمله تأسیس بخش زبان فارسی در دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور انجام شد، اضافه کرد: زبان فارسی، در منطقه و در دنیا اسلام، ارزش و اهمیت بسیار والایی دارد و برای یادگرفتن آداب اسلامی ضروری است به زبان فارسی تسلط داشته باشیم.

رییس دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور با اشاره به این که زبان فارسی، زبان منطقه ما در پاکستان بوده و باید احیا گردد، ادامه داد: کوشش خواهیم کرد تا روابط دوجانبه توسعه یابد و در این راستا با خانه فرهنگ ایران همکاری می کنیم، زیرا ایران هم کشور دوست و همسایه ماست و هم این که هر دو کشور ریشه های عمیق تری با هم، یعنی اخوت اسلامی داریم.

او ادامه داد: در دوران تحصیل، زمانی که به دانشگاه دجله ترکیه رفتم، با وجود این که مسلط به زبان ترکی نبودم، اما مشکل خاصی در فرایند تحصیلی نداشتم، چون اعداد آن ها به فارسی بود.

احمد با اشاره به پیشرفت های علمی ایران، اظهار کرد: معتقدیم که ایران به هیچ عنوان در بحث علم و تکنولوژی از آلمان، فرانسه و چین عقب نیست. البته این کشورها سالیانه بورسیه هایی متعددی به دانشجویان پاکستانی می دهند. سال گذشته 600 تا 800 دانشجوی پاکستانی به چین بورسیه شدند و ایران نیز می تواند سالانه 8 تا 10 دانشجوی دانشگاه اسلامیه کالج را بورسیه کند.

یوسفی - مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور - نیز با استقبال از طرح های ارایه شده از سوی رییس دانشگاه اسلامیه کالج، گفت: علاقه مندیم هیأتی از استادان این دانشگاه به همراه شما سفری به ایران داشته و در قالب یک گشت علمی و فرهنگی از نزدیک با پیشرفت های کشورمان آشنا شوید.

این ملاقات به منظور آنالیز موضوعاتی چون همکاری های دوجانبه، تبادل هیأت های علمی و گردشگری، اعزام استادان دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور به ایران، خواهرخواندگی این دانشگاه با یکی از دانشگاه های ایران و اقدام برای تأسیس بخش زبان فارسی و توسعه روابط دوجانبه انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 850

به "زبان فارسی اهمیت بالایی در دنیا اسلام دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان فارسی اهمیت بالایی در دنیا اسلام دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید