توافق برای فراوری هیدروژن پاک و گرافن با کربن زدایی

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد نانو، شرکت بیکر هیوز (Baker Hughes) و آندوس (Adnoc) روی توسعه فناوری و استقرار راه چاره های نوآورانه فراوری هیدروژن شرکت بیکر هیوز همکاری خواهند کرد. این موارد شامل فن آوری های دفع کربن بیکر هیوز و بعلاوه فراوری گرافن و پیرولیز متان است. این توافق نامه در کنفرانس فناوری آب و هوایی امارات متحده عربی در ابوظبی امضا شد، جایی که بیش از 1000 سیاست گذار جهانی، مبتکران و رهبران صنعتی برای راهنمایی راه چاره های فناوری برای کربن زدایی یکدیگر را دیدار کردند. این همکاری بر اساس تعهد 15 میلیارد دلاری آندوس به پروژه های کربن زدایی تا سال 2030 است.

توافق برای فراوری هیدروژن پاک و گرافن با کربن زدایی

موسابه الکبی مدیر اجرایی آندوس، می گوید: خصوصیات منحصر به فرد گرافن، آن را به یک عامل امیدوارکننده تبدیل می نماید تا به کربن زدایی در بخش های مختلف و سخت صنعت یاری کند، در حالی که هیدروژن می تواند برای تسریع دکربانیزاسیون استفاده گردد و در این مسیر هیچ گونه انتشار کربنی صورت نگیرد. در سراسر آندوس، ما به طور فعال در حال دنبال کردن راهبردی برای تسریع در فراوری و استقرار هیدروژن کم کربن و تجدیدپذیر هستیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با بیکر هیوز و شرکت های سرمایه گذاری آن هستیم.

در این توافق نامه، آندوس از تخصص گسترده هیدروژن بیکر هیوز برای آزمایش و توسعه راهکار هایی برای فراوری هیدروژن سبز کم هزینه و گرافن در مقیاس بالا استفاده می نماید و به دفع کربن یاری می نماید. این همکاری شامل کاوش در کاربرد سه فناوری نوظهور است که بیکر هیوز در آن سرمایه گذاری نموده است.

1) پیاده سازی پایلوت فناوری الکترولیزر نسل بعدی Nemesys در ابوظبی، برای کشف امکان نصب و بهره برداری از الکترولیزر در مرکز تحقیقات و نوآوری آندوس.

2) آزمایش میدانی فناوری پلاسما متان شرکت لیدیان برای گرفتن کربن و تبدیل آن به گرافن با کیفیت بالا و هیدروژن در کارخانه آندوس. گرافن فراوری شده به وسیله محققان دانشگاه خلیفه (RIC-2D) برای کاربردهای صنعتی مورد آزمایش قرار می گیرد.

3) استفاده آزمایشی از فن آوری تجزیه متان برای فراوری هیدروژن.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 2 خرداد 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2348

به "توافق برای فراوری هیدروژن پاک و گرافن با کربن زدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق برای فراوری هیدروژن پاک و گرافن با کربن زدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید