تعرفه سنجش نوآموزان در امسال اعلام شد

به گزارش مجله عکسها، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای سنجش سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح جزئیات سنجش شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال که با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت انجام می گردد پرداخت.

تعرفه سنجش نوآموزان در امسال اعلام شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست گفت: در برنامه سنجش امسال نوآموزان بدو ورود به دبستان در 4 مولفه شامل تعادل ایستا و پویا ، هماهنگی بینایی حرکتی ، چابکی و استقامت عضلانی به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی به عنوان طرح سنجش شایستگی های حرکتی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در امسال 500 نوآموز 6 تا 7 سال در هر استان در این طرح ارزیابی خواهند شد، گفت: از این تعداد در هر استان 250 دختر و 250 پسر خواهند بود و هم چنین از هر 250 نوآموز دختر یا پسر 150 نفر شهری و 100 نفر روستایی هستند.

حسینی گفت: پیش بینی می گردد به دلیل عدم مراجعه بعضی نوآموزان پیش دبستانی در سال گذشته، تعداد نوآموزان مراجعه کننده به پایگاه های سنجش در امسال 400 هزار نفر افزایش داشته باشد. تعرفه سنجش برای نوآموزان در امسال 50 هزار تومان و تست مجدد 30 هزار تومان است و هزینه تست جهش تحصیلی 150 هزار تومان می باشد. حدود 5 درصد دانش آموزان رایگان، 10 درصد نیم بها و تمامی دانش آموزان عشایر هم به شکل رایگان سنجش خواهند شد.

وی با بیان اینکه در امسال دو نوع پایگاه الف و ب وجود دارد که در پایگاه های نوع الف روزانه 32تا 36 نفر سنجش خواهند شد، گفت: در پایگاه های الف 3 آزماینده تحصیلی حضور دارند و تعداد پایگاه های الف 618 پایگاه در کشور است. پیش بینی می گردد 400 پایگاه نیز مانند سال گذشته به صورت 2 شیفت فعالیت داشته باشند.

معاون وزیر با بیان اینکه امسال با دو آزمون جدید برنامه سنجش انجام خواهد شد، گفت: این برنامه از خرداد ماه شروع خواهد شد و 2 برنامه سنجش شایستگی های حرکتی و غربالگری مسائل ویژه یاد گیری به آن اضافه شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1761

به "تعرفه سنجش نوآموزان در امسال اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه سنجش نوآموزان در امسال اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید