بهترین دانشگاه های ایتالیا

به گزارش مجله عکسها، شرایط تحصیلی

دانشگاه های ایتالیا از لحاظ رنکینگ جهانی شرایط خوبی دارند. در این کشور 90 دانشگاه رسمی وجود دارد. سیستم آموزش عالی در ایتالیا تحت حمایت دولت بوده و به همین خاطر تسهیلات ویژه ای به مهاجران تحصیلی اعطا خواهد شد. تفاوت هایی بین سیستم آموزشی در ایتالیا و کشورمان وجود دارد، از جمله اینکه دوره کارشناسی 3 سال طول کشیده و مدت زمان لازم برای دریافت مدرک پزشکی 6 سال می باشد. دوره وکالت نیز (ارشد) 5 سال طول خواهد کشید.

بهترین دانشگاه های ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

حداقل هزینه های تحصیلی سالیانه 800 یورو (برای دانشگاه دولتی)می باشد. این هزینه برای دانشگاه های خصوصی تا چند هزار یورو نیز بالا می رود. اغلب دانشجویانی که از کشورمان به این کشور مهاجرت می نمایند، تحت حمایت بورس دولتی قرار گرفته و شهریه برایشان از فاند (Fund)سالانه کم می گردد. فاند مبلغیست که با توجه به مقطع و نوع تحصیل دانشجو به او تعلق می گیرد. پس از طی مراحل مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، این مبلغ نیز معین می گردد.

بهترین دانشگاه ها

پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano)

این دانشگاه مختص رشته های فنی مهندسی بوده و از لحاظ رنکینگ دنیای، بهترین دانشگاه ایتالیا می باشد. پلی تکنیک میلان از لحاظ تعداد دانشجو و فضا نیز در دانشگاه های فنی ایتالیا اول است. پرطرفدارترین رشته های این دانشگاه عمران، معماری و مهندسی مکانیک می باشند. جولیو ناتا، برنده نوبل در سال 1963، از فارغ التحصیلان این دانشگاه است.

دانشگاه بولونیا (Università di Bologna)

از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیاست که تعداد دانشجوی آن عدد شگفت آور 85هزار را نشان می دهد. دانشگاهی با بیش از 30 گروه آموزشی در زمینه های مختلف از جمله علوم انسانی، فنی مهندسی، داروسازی و... که از لحاظ کیفیت و محبوبیت نیز همچنان نمره بالایی دارد. این دانشگاه همچنین برای برخی رشته ها تدریس به زبان انگلیسی دارد. مضاف بر این، برای دانشجویان بین المللی، طرح ویژه یادگیری زبان ایتالیایی برگزار می گردد.

دانشگاه پیزا (University of Pisa)

شهر پیزا همواره جاذب گردشگر ها بوده و با برج معروفش شناخته می گردد. شگفت آور است بدانید این شهر در خود ایتالیا، به عنوان شهری دانشجویی شناخته شده و 50 درصد جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می دهند. دانشگاه پیزا دانشگاهی کهن است که از دانشجویان معروف آن می توان به گالیله اشاره نمود. در طول قرن ها این مرکز نه تنها تحلیل نرفته بلکه هم اکنون یکی از بالاترین آمار های پذیرش در ایتالیا را به خود اختصاص می دهد.

موسسه بین المللی لورنزو مدیچی (Lorenzo de Medici)

این موسسه بیشتر از امکانات آموزشی، به خاطر بین المللی بودن مطرح می باشد. در لورنزو مدیچی می توانید بدون بلد بودن زبان ایتالیایی تدریس کنید زیرا تمام کار ها با زبان انگلیسی انجام می گردد. تنوع رشته های تحصیلی نیز مزیت دیگر این مرکز آموزشیست.

دانشگاه فلورانس

باز هم دانشگاهی با تاریخچه قوی و پیشینه غنی. مرکزی که تنها محدود به آموزش دانشگاهی نیست و شامل چندین موزه و باغ از جمله موزه تاریخ طبیعی و باغ گیاهشناسی می باشد. تحصیل در رشته های علوم انسانی و به خصوص تاریخ، نقطه قوت این مرکز محسوب شده و برای تحصیل در آن ضروری است مسلط به زبان ایتالیایی باشید.

دانشگاه میلان

یکی از بزرگترین و معروف ترین دانشگاه های ایتالیاست. اقتصاد، انفورماتیک و پزشکی به صورت تماما انگلیسی در این دانشگاه تدریس می گردد. همچنین شما می توانید با استفاده از برنامه ورود به سطح، برخی از دوره ها را تا 60 واحد به زبان انگلیسی گذرانده و سپس با زبان ایتالیایی ادامه دهید. این دانشگاه در رشته ها و مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد و دارای سطح علمی خوبی می باشد. یکی دیگر از نقاط قوت این مرکز آموزشی، داشتن فعالیت های فوق برنامه قوی، مانند موسیقی یا ورزش است.

دانشگاه رم

می توان گفت بین المللی ترین دانشگاه ایتالیاست. دانشگاهی که با دانشگاه های متعددی در سراسر دنیا مرتبط است و رشته های متعددی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. حتی فعالیت های فوق برنامه نیز مختص انگلیسی زبانان طراحی شده است. این دانشگاه همچنین در رده بندی QS جزو 200 دانشگاه برتر دنیا قرار می گیرد.

منبع: اینترنت
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1295

به "بهترین دانشگاه های ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید