بزرگترین ماهواره چین در مدار زمین نهاده شد

به گزارش مجله عکسها، چین یک موشک حامل ماهواره 8 تنی خود را به فضا پرتاب کرد.

بزرگترین ماهواره چین در مدار زمین نهاده شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، چین یک موشک حامل ماهواره را به فضا پرتاب کرد. این موشک از مرکز فضایی ونچانگ در استان هاینان به فضا پرتاب شد.

این موشک که مارچ فایو وای تری (March-5 Y 3) نام دارد یک ماهواره 8 تنی را که پیشرفته ترین و سنگین ترین ماهواره مخابراتی چین است، در مدار زمین قرار داد. این ماهواره پس از 2220 ثانیه در مدار زمین نهاده شد.

ژانگ شیو، فرمانده مرکز فضایی ونچانگ در این باره گفت: من اعلام می کنم که ماموریت موشک مارچ فایو وای تری با موفقیت اجرا شده است. موفقیت این پرتاب زمینه لازم را برای طرح های فضایی آینده چین و از جمله کاووش درباره مریخ، بازگرداندن نمونه های خاک از کره ماه و ایجاد یک ایستگاه فضایی فراهم می نماید.

از ماهواره شیجیان-20 برای آزمایش فن آوری های کلیدی، چون دی اف اچ -5 و نسل جدید ماهواره بزرگ چین استفاده خواهد شد. این ماهواره ها برای امور مخابراتی و پخش تلویزیونی استفاده می شوند. موشک لانگ مارچ فایو، یک موشک بزرگ است که توانایی حمله محموله هایی به وزن 25 تن را دارد. این موشک می تواند یک محموله 8 تنی را به مدار ماه ببرد و یک محموله 5 تنی را به مدار مریخ حمل کند. از نوع ارتقاء یافته این موشک می توان برای انجام تحقیقات درباره سیاره مشتری در منظومه شمسی استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 631

به "بزرگترین ماهواره چین در مدار زمین نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین ماهواره چین در مدار زمین نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید