باورهای غلط درباره کاهش وزن

به گزارش مجله عکسها، کاهش وزن اغلب با عادات غذایی مخصوصی همراه است؛ اما شایعاتی هم درباره آن وجود دارد.

باورهای غلط درباره کاهش وزن

به نقل از اسپوتنیک، آلبینا کمیساروا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای به راز های کاهش وزن و شایعات موجود درباره آن پرداخته است.

کمیسارووا می گوید که هنگام خوردن شیرینی، هیچ تفاوتی در زمان خوردن آن وجود ندارد. به عبارت دیگر، شیرینی های صبح تضمینی برای کاهش وزن نیستند؛ حفظ تعادل در خوردن شیرینی در طول روز مهم است.

او همچنین تشریح می نماید که فقط صبحانه شیرین به سیری کوتاه مدت منجر می گردد.

در عین حال او می گوید که نباید از قند موجود در میوه ها ترسید. البته نباید از آن ها سو بهره ببرید و میوه های شیرین زیادی بخورید؛ اما امتناع از خوردن آن ها کمبود ویتامین و مواد معدنی را در پی خواهد داشت.

این متخصص تغذیه تاکید نمود: تعادل روزانه به شما امکان می دهد هر نوع غذایی را در رژیم عصرانه قرار دهید. اگر در وعده های غذایی قبلی مقدار بیشتری غذا خوردید؛ می توانید در وعده های غذایی عصر کمتر بخورید.

به گفته کمیسارووا جدا کردن غذا های چرب نیز یک استراتژی تغذیه ای موثر نیست، زیرا بیشتر غذا ها با هم ترکیب می شوند و چربی در هر غذایی وجود دارد. هیچ الگوی گروهی مانند ترکیب خیار با ماست، یا ماهی با محصولات لبنی یا محصولات حاوی پروتئین های گیاهی و حیوانی وجود ندارد.

او همچنین توصیه می نماید که مقدار زیادی آب بهره ببرید. با این حال، نوشیدن آب هنگام تشنگی لازم است، باید همواره در دسترس شما یک لیوان آب باشد. همچنین به جای نوشابه، آب با ترکیبی از آبمیوه را بخورید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1777

به "باورهای غلط درباره کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای غلط درباره کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید