ایران در کابل باخت یا مساوی کرد؟

به گزارش مجله عکسها، منابع زیادی، این بازی را نخستین بازی محبت آمیز تیم ملی ایران می دانند اما تشکیک های زیادی، نه تنها درباره ماهیت این بازی که در نتیجه آن وجود دارد.

ایران در کابل باخت یا مساوی کرد؟

به گزارش خبرنگاران، روزنامه همشهری در مرور رخدادهای قرن جای خورشیدی با یادی از یک بازی تاریخی نوشت: ابتدای شهریور 1320، تنها چند روز پیش از اشغال ایران توسط متفقین، یک تیم فوتبال ایرانی در افغانستان با تیمی که گفته می گردد تیم ملی این کشور است، بازی کرد.

افغان ها چندماه پیش از این به ایران آمده بودند و اعزام تیم ایران، به نوعی در احترام به سفر آنها و به مناسبت شرکت در جشن استقلال کشور میزبان بود. منابع زیادی، این بازی را نخستین بازی محبت آمیز تیم ملی ایران می دانند اما تشکیک های زیادی، نه تنها درباره ماهیت این بازی که در نتیجه آن وجود دارد.

بعضی منابع، این تیم را نه تیم ملی ایران که منتخب مشهد می دانند اما این تیم تنها 2بازیکن مشهدی داشته است. نتیجه این بازی هم محل تردید است. در حالی که رسانه ها نتیجه آن را مساوی بدون گل اعلام نموده اند، در گزارش سفارت ایران در کابل، تیم میزبان یک بر صفر برنده آن اعلام شده است. یک تیم منتخب از هند و 2تیم دیگر از افغانستان و پاکستان هم در این تورنمنت حضور داشته اند.

چند نفر از بازیکنان نظامی تیم فوتبال ایران، به خاطر درگیری های جنگ جهانی دوم به این سفر نرفته بودند و تیم همچنان در افغانستان بود که اشغال ایران شروع شد و بازیکنان به همراه حسین صدقیانی، سرمربی شان به ایران بازگشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1292

به "ایران در کابل باخت یا مساوی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در کابل باخت یا مساوی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید