ایجاد زیرساخت های قضایی ضرورت جوامع توسعه یافته است

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، همایون یوسفی امشب در شست و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و یکصد و نهمین سال تأسیس نهاد وکالت در اهواز اظهار کرد: کانون وکلای ایران یکی از قدیمی ترین نهاد های صنفی در تاریخ ایران است.

ایجاد زیرساخت های قضایی ضرورت جوامع توسعه یافته است

وی با اشاره به استقلال کانون وکلا، توضیح داد: ضرورت استقلال این کانون در طول یکصد سال نه تنها یک ضرورت حرفه ای بلکه یک ضرورت اجتماعی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: حفظ استقلال کانون وکلا یکی از ضرورت ها است چون دفاع از حقوق شهروندی بهتر انجام می گردد.

یوسفی بیان نمود: یکی از علل اصلی افزایش آسیب های اجتماعی عدم شناخت مردم نسبت به حقوق قضایی و قانونی خود است.

وی مطرح نمود: کشوری که در راستا توسعه قدم بر می دارد باید زیرساخت های قضایی و وکالت را ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاخص هایی که اکنون در جامعه وکلا و قضاوت شاهد هستیم، حاصل سال ها درگیری های بشری بوده که منجر به تکوین قوانین قضا و وکالت بوده است.

وی با اشاره به عدم شفافیت در بعضی گروه های مرجع جامعه یادآور شد: افزایش شفافیت در گروه های مختلف گم است و ورود وکلا در سطح کشور به بهبود فضای شفافیت یاری می نماید.

یوسفی یادآور شد: حق داشتن وکیل برخلاف حقوق سیاسی که مخصوص عده خاصی است، یکی از شاخص ترین حقوق عمومی به شمار می رود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش کانون وکلا در دوران پیش از انقلاب برجسته است، گفت: در کودتای 28 مرداد 1332 کانون وکلا در دفاع از حقوق مردم نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب نیز حضور کانون وکلا پررنگ بوده و از سال 1376 به بعد این کانون در دفاع از حقوق شهروندی عملکرد خوبی داشت.

یوسفی با اشاره به بیکاری وکلا همانند سایر اقشار جامعه گفت: بیکاری زیاد فارغ التحصیبان جوان است و زمینه ورود جوانان در حوزه وکالت باید بیشتر گردد زیرا باعث افزایش رقابت و کیفیت می گردد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: بحث رتبه بندی وکلا از همان زمان شروع کانون باید دوباره اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 226

به "ایجاد زیرساخت های قضایی ضرورت جوامع توسعه یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد زیرساخت های قضایی ضرورت جوامع توسعه یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید