انتقاد کوبا از تحریم های یک جانبه آمریکا

به گزارش مجله عکسها، کوبا روز سه شنبه از اقدامات زورگویانه و تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا انتقاد کرد و آنها را مانعی برای دستیابی به اهداف توسعه به ویژه حق دسترسی به غذا دانست.

انتقاد کوبا از تحریم های یک جانبه آمریکا

به نقل از آژانس خبری آمریکای لاتین (پرنسا لاتینا)، خوزه کارلوس رودریگز نماینده دائمی کوبا در سازمان های بین المللی طی سخنرانی خود در چهل و دومین کنفرانس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) که مقر آن در رم است با اشاره بر تاثیر جدی تحریم های مالی آمریکا بر صنعت کشاورزی کوبا گفت: محاصره مالی، تجاری و مالی آمریکا بیش از 60 سال است که علیه مردم کوبا جریان دارد.

وی افزود: علاوه بر این تحریم ها، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا، 243 تحریم جدید علیه کوبا وضع کرد که همه آنها همچنان در حال اجرا هستند. خسارت ناشی از تحریم های مالی آمریکا علیه بخش کشاورزی و مواد غذایی کوبا از آوریل 2019 تا مارس 2020 بیش از 428 میلیون دلار بوده است. در همین دوره، خسارت کلی تحریم های آمریکا بر اقتصاد کوبا به 5.57 میلیارد دلار رسیده است.

نماینده کوبا گفت که با وجود تحریم های آمریکا، حرکت رو به جلو این کشور متوقف نشده است و در میان بحران کرونا، تلاش زیادی برای مقابله با این بیماری همه گیر و تولید واکسن آن اجرا شده است.

کوبا کشوری که از سال 1958 تا کنون متحمل تحریم های تجاری، مالی و مالی آمریکا قرار گرفته است، با اتکا بر خلاقیت و توانمندی بخش داخلی توانسته ایستادگی خوبی در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا داشته باشد.

تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کوبا شامل بخش تجاری، مالی و مالی است که آمریکا آن را به کوبا تحمیل کرده است. نخستین تحریم توسط آمریکا در مورد فروش اسلحه به کوبا در سال 1958، در زمان رژیم باتیستا تحمیل شد.

در سال 1960 (تقریباً دو سال پس از سقوط دولت باتیستا توسط انقلاب کوبا) زمانی که کوبا بدون پرداخت غرامت به آمریکا پالایشگاه های نفتی خود را ملی کرد، آمریکا تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع و صادرات واشنگتن به کوبا را ممنوع کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1798

به "انتقاد کوبا از تحریم های یک جانبه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کوبا از تحریم های یک جانبه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید