استرس چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

به گزارش مجله عکسها، امروزه مردم به واسطه زندگی مدرن و ماشینی استرس زیادی را تحمل می کنند و بسیاری از آنها گاهی به فکر زندگی آسوده و بی دغدغه گذشته می افتند اگر چه انسان ها در زمان های گذشته مجبور نبودند نگرانی هایی مثل بازار بورس و یا درآمد بیشتر را داشته باشند اما آنها هم مسائل زیادی تحمل می کردند که ناشی از زندگی ساده آنها می شد مانند مردن از گرسنگی و یا ترس خورده شدن از طریق حیوانات.

استرس چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

استرس چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

مترجم:فرنوش شیک

امروزه مردم به واسطه زندگی مدرن و ماشینی استرس زیادی را تحمل می کنند و بسکمک از آنها گاهی به فکر زندگی آسوده و بی دغدغه گذشته می افتند اگر چه انسان ها در زمان های گذشته مجبور نبودند نگرانی هایی مثل بازار بورس و یا درآمد بیشتر را داشته باشند اما آنها هم مسائل زیادی تحمل می کردند که ناشی از زندگی ساده آنها می شد مانند مردن از گرسنگی و یا ترس خورده شدن از طریق حیوانات.

استرس واکنشی است که افراد نسبت به فشارهای بیش از حد از قبیل قبولی در امتحانات، ازدواج، مصاحبه های کاری و یا موقعیت هایی از این دست نشان می دهند. بنابراین ممکن است در انجام وظایف و مسئولیت های خود با مشکل روبرو شوند. استرس نه تنها باعث آشفتگی فکر می شود بلکه می تواند برسلامتی جسم هم تاثیر گذار باشد. استرس باعث بالارفتن نبض و فشار خون و همچنین افزایش تعرق بدن می شود و در این حالت فرد معمولا قادر به تمرکز نیست و در صورتی که این حالت ادامه پیدا کند و به اوج خود برسد افراد در معرض خطر مرگ قرار می گیرند. یکی از مسائل مهم که باعث ایجاد استرس مخصوصا در نوجوانان می شود نداشتن انگیزه است. و برای غلبه براین حالت باید بیشتر کارهایی که دوست دارند را انجام دهند تا از فشار روحیشان کم شود. برای بیشتر مردم واقعا واجب است که یاد بگیرند چگونه زندگی کنند، در موقعیت های مختلف چگونه رفتار کنند و چگونه تصمیم بگیرند. چیزی که بیشترین اهمیت را دارد داشتن یک معیار خوب برای زندگی وسعی در رسیدن به آن است.

اگر همیشه در زندگی هدف داشته باشد و مثمر ثمر باشید احساس امنیت می کنید. چنانچه از استرس زیاد رنج می برید از کارهای زیر برای فرونشاندن تنش عصبی و آرام نمودن خود بهره جوئید:

قبل از هر چیز سعی کنید زمانی را خارج از فضای کار برای رسیدن به آرامش روحی اختصاص دهید

برای مثال

1ـ می توانید در وان آب گرم دراز بکشید و به موسیقی آرام گوش دهید و یا زیر دوش برای مدتی به هیچ چیز فکر نکنید.

2ـ به مطالعه کتاب هایی که موضوعاتش بیشتر توجه شما را جلب می کند بپردازید.

3ـ تغذیه مناسب و سالم داشته باشید زیرا بی توجهی به برنامه غذایی انرژی را تحلیل برده و شما را ناتوان می سازد.

4ـ از مدیتیشن و یوگا استفاده کنید.

5ـ با خانواده و دوستان تان بیشتر صحبت کنید. این عمل به شما در دستیابی به آرامش و رهایی از مسائل کمک می کند

اگر نتوانستید به تنهایی براسترس خود غلبه کنید حتما به یک متخصص مجرب مراجعه کنید تا بتواند در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی کند.

و در پایان یک نصیحت برای از بین بردن استرس درونی (صادقانه به یکدیگر عشق بورزیم.

منبع: دنیای زنان 63

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1906

به "استرس چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید