آیا رضازاده به خاطر رکوردش، علی حسینی را دوپینگی کرد؟

به گزارش مجله عکسها، روزنامه شهروند: چند روز قبل لاشا تالاخادزه به نخستین وزنه برداری تبدیل شد که بعد از 15 سال رکوردی بالاتر از حسین رضازاده در حرکت دوضرب زد و به رکوردی که بعضی تصور می کردند حالاحالاها دست نخورده باقی بماند، خاتمه داد. از زمانی که این اتفاق رخ داد، بعضی در فضای مجازی اتفاقات 10 سال قبل را یادآوری کردند؛ دورانی که خیلی ها از سعید علی حسینی به عنوان جانشین رضازاده نام می بردند؛ اما این وزنه بردار جوان به شکلی عجیب دوپینگی شد و تا سال ها از تخته دور بود.

آیا رضازاده به خاطر رکوردش، علی حسینی را دوپینگی کرد؟

آن دوران حسین رضازاده، سرمربیگری و سپس ریاست فدراسیون را بر عهده داشت و اتهامات زیادی به او وارد شد که در دوپینگی شدن و محرومیت مادام العمر سعید علی حسینی نقش داشته است.

حتی این وزنه بردار همراه پدرش مصاحبه هایی را علیه فدراسیون وقت انجام داد؛ البته این اعتراض ها به جایی نرسید و فقط با پیگیری انجام شده از سوی سعید علی حسینی و پدرش، محرومیت مادام العمر او بعد از 8 سال دیگر ادامه پیدا نکرد تا این وزنه بردار از سال 2017 بار دیگر به تخته برگردد، اما مصدومیت های اخیر به او اجازه نداد که در رقابت های دنیای 2019 حاضر گردد.

با این که همواره سعید علی حسینی درباره اتفاقات گذشته خیلی با احتیاط صحبت می نماید اما پدر او به خاطر سختی هایی که کشیده هنوز هم معتقد است دست هایی در کار بوده تا پسرش از وزنه برداری کنار برود و حتی این بار هم حسین رضازاده پشت ماجرای خط خوردن او از تیم ملی بود.

در ادامه روایت عزیز علی حسینی، پدر سعید علی حسینی را از اتفاقات 11 سال قبل که منجر به محرومیت سنگین پسرش شد، در گفت وگو با شهروندآنلاین می خوانید؛ اتفاقاتی که او معتقد است اگر رخ نمی داد، پسرش امروز به جای لاشا تالاخادزه رکورددار دسته فوق سنگین وزنه برداری دنیا بود.

افشارزاده و رضازاده بر سر سعید معامله کردند

سعید اصلا دوپینگی نبود و این موضوع را من بارها گفته ام. این ساخت و پاخت افشارزاده و حسین رضازاده بود. فدراسیون ایران در آن دوره باید محروم می شد؛ چون چند وزنه بردار دوپینگی شده بودند. سعید علی حسینی هم به مسابقات رفته بود و می خواست رکورد دنیا را هم بزند. به نظر شما می گذارند یک فدراسیون محروم گردد و وزنه بردارش رکورد دنیا را بزند؟ آیا اجازه چنین کاری را می دهند؟ افشارزاده و رضازاده نقش بازی کردند و سعید را قربانی خودشان و فدراسیون وزنه برداری کردند. این آقایان با فدراسیون دنیای معامله کردند تا خودشان محکوم نشوند.

سعید راحت می توانست رکورد رضازاده را بزند

سعید وقتی 19 سالش بود، رکورد 215 کیلو در یک ضرب و 265 کیلو در دوضرب را در تمرینات می زد و راحت می توانست رکورد رضازاده را بشکند. او در مسابقات جوانان دنیا 206 یک ضرب و 215 دوضرب زده بود و هنوز هم رکورددار جوانان دنیا است. من هیچ وقت قبول نکردم سعید دوپینگ نموده است؛ خودم پیش سعید بودم و می دانم که هیچ دارویی مصرف نکرد.

پول خرج کردند تا سعید محروم گردد!

من چطور این موضوع را ثابت می کردم؟ به چه کسی باید می گفتم؟ به هر کسی گفتم، طرف حسین رضازاده را می گرفتند. به غیر از خدا هیچ کس از ما پشتیبانی نکرد. 220 میلیون تومان هزینه کردیم و پول وکیل دادیم تا توسط دادگاه CAS محرومیت کم شد. محرومیت او مادام العمر بود و سپس به 12 سال و بعد از آن به 8 سال کاهش یافت. فکر می کنید حسین رضازاده این کارها را کرد؟

هر جا می رفتم، به در بسته می خوردم

از سازمان تربیت بدنی بگیر تا محاکم قضایی پیگیر این قضیه بودم؛ اما هیچ کس با ما همراه نبود. خبرنگارها هم از رضازاده حمایت می کردند و می گفتند او 2 مدال المپیک دارد. به همین راحتی به جای این که حسین رضازاده محروم گردد یا فدراسیون تعلیق گردد، سعید علی حسینی مادام العمر محروم شد. هر جا می رفتم، مرا دنبال نخودسیاه می فرستادند و به در بسته می خوردم.

سعید 11 سال قبل رکورد این گرجستانی را زده بود

سعید دنبال این ماجرا نبود و از اول خودش را کنار کشید. من از حق او دفاع کردم. زندگی من فدای این ماجرا شد. نمی دانم چرا ولی او هیچ وقت نخواست از خودش دفاع کند. زندگی من فلج شد. بچه ام را فرستادم قهرمان جوانان دنیا شد، اما آخر آقای رضازاده همه چیز را به باد داد، افشارزاده هم دنبال ماجرا نرفت و از ما حمایت نکرد. 11 سال پیش نگذاشتند بچه من رکورددار گردد اما حالا یک گرجستانی آمد و این رکورد را زد. سعید در نوزده سالگی 265 کیلوگرم را بالا می برد.

برخواه با همدستی رضازاده سعید را خط زد

من می گویم همین حالا هم که سعید را از تیم ملی خط زدند، باز هم پشت ماجرا حسین رضازاده است. این را مطمئنم که برخواه با رضازاده همدست شده و نمی خواهند اجازه دهند که سعید مدال بیاورد. سعید در اردوی تیم ملی مصدوم شد و نمی توانست در دنیای وزنه بزند. سوال من اینجاست چطور یک نفر که مصدوم می گردد را به آلمان می فرستند، اما سعید را به اردبیل فرستادند؟! این هم قانون جدید فدراسیون وزنه برداری است! من قبلا هم گفته بودم که این آقای برخواه می خواهد علی داوودی را نفر اول کند و این اتفاق هم افتاد. سعید همین مسابقات دنیای اگر آماده بود و می رفت حداقل می توانست نایب قهرمان گردد؛ اما بقیه چه کردند؟

منبع: برترین ها
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 485

به "آیا رضازاده به خاطر رکوردش، علی حسینی را دوپینگی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا رضازاده به خاطر رکوردش، علی حسینی را دوپینگی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید