3700 کتابخانه در کشور وجود دارد، تبدیل کتابخانه ها به پاتوق های فرهنگی و اجتماعی

به گزارش مجله عکسها، باقر میرعبدالهی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران(ایبنا) در سمنان، ضمن بیان اینکه نهاد کتابخانه های کشور سه هزار و 700 کتابخانه را تصدی گری می نماید، تاکید نمود: نهاد کتابخانه ها این کتابخانه ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم اداره می نماید.

3700 کتابخانه در کشور وجود دارد، تبدیل کتابخانه ها به پاتوق های فرهنگی و اجتماعی

وی اضافه نمود: تا آنجا که تعریف کتابخانه به ما اجازه می دهد، خدماتی که به شکل معمول در کتابخانه ها ارائه می گردد، منحصر به منابع کاغذی و فعالیت های ترویجی بوده و احتیاج است که با پویش هایی کارکردهای کتابخانه ها را وسعت ببخشیم.

معاون برنامه ریزی نهاد کتابخانه های کشور با بیان اینکه تغییر رویکرد به کتابخانه البته در سطح دنیا و ایران رخ داده است، گفت: کتابخانه در واقع وارد یک تعریف تازه شده که در آن رویکردها و کارکردها نیز تغییر می

در راستای نیل به مقاصد تازه، مهرماه سال جاری همایش نسبت بین کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک را خواهیم داشت

نمایند.

میرعبدالهی اعلام کرد: در سیستم تازه ارائه خدمات کتابخانه ای نیز تغییر شکل داده و در برنامه تازه کتابخانه ها به مثابه پایگاه های اجتماعی لحاظ خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای نیل به این هدف اجرای برنامه های مختلف و پویش ها در سراسر کشور و به ویژه استان سمنان در دستور کار واقع شده است، اضافه نمود: کتابخانه ها در واقع به یک نوع پاتوق های فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور بدل خواهند شد.

معاون کتابخانه های عمومی با بیان اینکه در راستای نیل به مقاصد تازه، مهرماه سال جاری همایش نسبت بین کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک را خواهیم داشت، گفت: این همایش یک بخش علمی دارد که به ارائه مقالات می پردازد و چند بخش جانبی نیز برای آن تصور شده که در زمره آنها می توان به پیش نشست های علمی اشاره نمود.

میرعبدالهی اعلام کرد: تا به امروز 10 مورد از این پیش نشست های علمی برگزار شده و ما را آماده می نماید تا به همایش اصلی نزدیک تر شویم و بتوانیم بازهم کارکردهای تازه کتابخانه های عمومی را بیشتر واکاوی کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 مرداد 1402 بروزرسانی: 27 مرداد 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2384

به "3700 کتابخانه در کشور وجود دارد، تبدیل کتابخانه ها به پاتوق های فرهنگی و اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3700 کتابخانه در کشور وجود دارد، تبدیل کتابخانه ها به پاتوق های فرهنگی و اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید