گلایه ملی پوش دوچرخه سواری از برگزاری اردوی انتخابی در هوای آلوده

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران، هوای این روزهای پایتخت به دلیل بالا رفتن غلظت آلاینده ها برای بیشتر گروه های سنی ناسالم است و یکی از توصیه های کارشناسان سلامت عدم برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز و توصیه به تعطیلی رویدادهاست چرا که این هوا می تواند برای ورزشکاران ضرر داشته باشد.

گلایه ملی پوش دوچرخه سواری از برگزاری اردوی انتخابی در هوای آلوده

به تبع این مسئله هیأت فوتبال استان تهران نیز تمامی مسابقات فوتبال در سطح پایتخت را تا اطلاع ثانوی لغو و به زمان دیگری موکول کرد. البته شرایط برگزاری اردو و مسابقات بسته به شکل و فضا و زمان و مکان آن می تواند از سوی فدراسیون های ورزشی تصمیم گیری گردد که تعطیل شده یا ادامه داشته باشد.

یکی از رشته هایی که تمرین یا مسابقه آن در فضای باز برگزار می گردد دوچرخه سواری است. این روزها برنامه های این فدراسیون طبق روال قبل در حال اجرا است. چهارشنبه هفته قبل مسابقه انتخابی تیم ملی کراس کانتری مردان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در پارک چیتگر برگزار گردید. امروز سوم دی ماه هم مسابقه دانهیل در دارآباد برگزار گردید و فردا چهارشنبه چهارم دی ماه قرار است دیدارهای انتخابی تیم کوهستان زنان در محل پارک چیتگر دنبال گردد.

فرانک پرتو آذر بانوی دوچرخه سوار کوهستان کشورمان و دارنده مدال قهرمانی آسیای این رشته از شرایط و زمان برگزاری این رویداد در این آب و هوا گلایه مند است. وی در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح کرد: من تمرینات خود را در شیراز دنبال می کنم. هوای شیراز به نسبت شهرهای دیگر بهتر است. قرار است فردا چهارشنبه مسابقه انتخابی تیم کوهستان در تهران و در پارک چیتگر برگزار گردد و آن هم در شرایطی که هوای تهران آلوده است. من به شخصه به شرایط آب و هوایی بسیار حساس هستم. هر زمان که در چنین موقعیتی در تهران بوده ام و تمرین و مسابقه داشته ام سردرد گرفته ام و این شرایط در مسابقه من تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد هوای فردا بد باشد در مسابقه ام تأثیر بد خواهد گذاشت. این مسابقه انتخابی و داخلی است و تنها 5 تا 6 نفر در آن حاضر هستند و به نظرم مسئله ای نبود که نتوانند آن را عقب بیاندازند چرا که از بین حاضران همه ساکن تهران بوده و تنها کسی که از شهرستان به تهران آمده من هستم.

دارنده مدال آسیایی کوهستان که یکی از امیدهای این رشته برای کسب مدال آسیایی و سهمیه المپیک نیز محسوب شده و می گردد، اظهار داشت: به شدت نگران این هوا هستم که بعد از آن عوارضش برای من بماند.

اما برعکس اظهار نظر پرتو آذر، سلگی دبیر فدراسیون نظر دیگری دارد. سلگی در تبادل نظر با مهر گفت: این مسابقه در پارک چیتگر بوده و بیشتر از یک ساعت طول نمی کشد. بیشتر مسابقاتی که لغو شده مانند فوتبال در فضای شهری هستند که شاخص آلودگی بالاتری دارند اما ما شرایط پارک چیتگر را آنالیز کردیم و شرایط آب وهوایی این منطقه بهتر است. این رویداد انتخابی تیم ملی بوده و کلاً 5 تا 6 نفر در آن حاضر هستند و کشوری نیست.

وی در مورد مسابقه انتخابی تیم دانهیل مردان هم گفت: این مسابقه امروز در دارآباد برگزار گردید و کلاً سه دقیقه طول کشید!

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای 2020 تایلند برگزار می نماید. این مسابقه بهمن ماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 725

به "گلایه ملی پوش دوچرخه سواری از برگزاری اردوی انتخابی در هوای آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه ملی پوش دوچرخه سواری از برگزاری اردوی انتخابی در هوای آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید