چهره قدیمی ترین انسان های اولیه رونمایی شد

به گزارش مجله عکسها، دانشمندان بر اساس جمجمه کامل 3.8 میلیون ساله ای که در کشور اتیوپی کشف کردند، چهره قدیمی ترین انسان های اولیه را بازسازی کردند.

چهره قدیمی ترین انسان های اولیه رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، این فسیل کشف شده که یافته های جدیدی را درمورد دوره های بسیار مهم تکامل انسان فاش می نماید، متعلق به گونه ای از انسان های اولیه به نام جنوبی کپی انامی (Australopithecus anamensis) است که اولین بار 4.2 میلیون سال پیش، می زیسته است.

جمجمه تقریبا سالم کشف شده را از اجداد مستقیم جنوبی کپی عفاری (Australopithecus afarensis) می دانند، گونه اسکلت معروف کشف شده در سال 1974 که به نام لوسی شناخته می شد. این جمجعه 3.8 میلیون ساله که (MRD) نام دارد در سال 2016 و در فاصله 35 مایلی از منطقه ای کشف شده که پیش از آن اسکلت لوسی پیدا شده بود.

سن جمجمه (MDR) نشان می دهد که گونه آن حدود 100 هزار سال با گونه لوسی زندگی نموده و این فرضیه پیشین را نفی کرد که یک گونه بدون هیچ همپوشانی زمانی به گونه ای دیگر تکامل یافته است.

محققان مجله علمی نیچر با استفاده از جمجمه (MDR) شکل ظلاهری تقریبی این گونه از انسان های اولیه را بازسازی کردند.

یوهانس هیل سالاسی دیرینه شناس در موزه تاریخ طبیعی کلیولند آمریکا و رئیس این تیم تحقیقاتی بیان کرد که این اولیه نمونه ای است که یافته ها و اطلاعاتی درباره چهره گونه انسان های اولیه موسوم به جنوبی کپی انامی در اختیار ما قرار می دهد که 3.8 میلیون سال پیش زندگی می کردند.

پیش از این هیچ ایده ای در این باره نداشتیم چون تنها درباره دندان ها و بخش هایی از فک اطلاعاتی داشتیم و شانس بازسازی کامل صورت انسان های اولیه ممکن نبود.

از این فسیل می توان برای کسب اطلاعاتی پیرامون رژیم غذایی، اندازه مغز و ویژگی های چهره نیز استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 425

به "چهره قدیمی ترین انسان های اولیه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره قدیمی ترین انسان های اولیه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید