پیروزی زلدا در جنگ صدرنشینی با استریت فایتر 6؛ لیست فروش بازی های هفته

به گزارش مجله عکسها، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom پیروز شده تا برای چهارمین مرتبه پیاپی، جایگاه اول جدول فروش هفتگی بازی در بریتانیا را از آن خود کند.

پیروزی زلدا در جنگ صدرنشینی با استریت فایتر 6؛ لیست فروش بازی های هفته

تنها از نظر فروش فیزیکی، این بازی اکنون سومین بازی پرفروش زلدا در تاریخ جداول و نمودارهای فروش بازی در بریتانیا است و اکنون در واقع از نسخه Ocarina of Time روی نینتندو 64 در سال 1998 پیشی گرفته است. این بازی پشت سر Breath of the Wild در سال 2017 و Twilight Princess در سال 2006 واقع شده است. در سطح جهانی، نینتندو (Nintendo) فروش 10 میلیونی بازی را در یک آخر هفته اظهار داشت. این بدان معناست که بازی در حال حاضر دومین بازی پرفروش زلدا در تمام دوران پس از نسخه قبلی خود یعنی Breath of the Wild است. آمار منتشر شده به وسیله نینتندو شامل فروش دیجیتالی بازی نیز می گردد.

این بازی به راحتی از رقبایی نظیر استریت فایتر 6 را حتی در هفته اول عرضه شکست داده است. استریت فایتر 6 در جایگاه دوم واقع شده است و این در مقایسه با محبوبیت بازی های رزیدنت اویل، یک آمار فروش فیزیکی خوب برای کپ کام (Nintendo) نیست. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق فروش این بازی به وسیله فروشگاه های دیجیتال انجام می گردد. بنابراین آمار فروش فیزیکی بازی چیز زیادی از عملکرد واقعی آن به ما نمی گوید. 79 درصد از فروش فیزیکی بازی روی پلی استیشن 5، 13 درصد روی ایکس باکس و 8 درصد روی پلی استیشن 4 صورت گرفته است. با انتشار آمار فروش دیجیتالی، باید انتظار داشت که سهم ایکس باکس در این زمینه کمی بهتر گردد.

در جای دیگر از جدول، فیفا 23 پس از افت فروش 4 درصدی هفتگی، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. از طرفی میراث هاگوارتز نیز با وجود افزایش فروش 11 درصدی، به رتبه 4 و ماریو کارت 8 دلوکس نیز به جایگاه پنجم با افزایش فروش 10 درصدی به جایگاه پنجم سقوط نموده است. وقتی نوبت به بازی های نو می رسد، Company of Heroes 3: Console Edition در رتبه 32 قرار گرفته است.

در این میان Star Wars Jedi: Survivor از پنج بازی برتر خارج شده و در رتبه ششم قرار گرفته که کاهش فروش 7 درصدی آن در این هفته بی تاثیر نیست. LEGO 2K Drive اکنون با کاهش فروش جزئی 8 درصدی در هفته سوم عرضه در رتبه 17 واقع شده است. یکی از اتفاقات جالب اما افزایش فروش Farming Simulator 23 در سوییچ در هفته دوم عرضه است. فروش بازی 6 درصد رشد نموده اما از جایگاه 21 به 25 سقوط کرد. بازی نو Lord of the Rings: Gollum نیز به طور کامل از لیست 40 بازی برتر کنار رفته است که البته منطقی است. در نهایت Team17 Collection 1 در ته جدول قرار گرفته است.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 3 ژوئن 2023 (13 خرداد 1402) مشاهده کنید.

بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom11
Street Fighter 62-
FIFA 2332
Hogwarts Legacy43
Mario Kart 8: Deluxe54
Star Wars Jedi: Survivor65
The Legend of Zelda: Breath of the Wild77
Animal Crossing: New Horizons89
Grand Theft Auto 598
Nintendo Switch Sports1014

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2358

به "پیروزی زلدا در جنگ صدرنشینی با استریت فایتر 6؛ لیست فروش بازی های هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی زلدا در جنگ صدرنشینی با استریت فایتر 6؛ لیست فروش بازی های هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید