وام، وام تا رسیدن به زندگی با کیفیت

به گزارش مجله عکسها، اول هرچیزی برای داشتن یک زندگی مستقل کار داشتن است. نمی خواهیم در خصوص چیزی که می دانید شرح دهیم اما از گفتن این مطلب منظورمان این که کار، اول و آخر وام دریافت هم است.

وام، وام تا رسیدن به زندگی با کیفیت

اگر کاری با حقوق مکفی دارید کافی کمی از برج های اضافی بزنید و دلتان را بزرگ کنید تا وام مسکن بگیرید و به زندگیتان سرو شکل خوبی بدهید. این کلمه نه، نه نمی گردد را کنار بزنید و ذکر بله می گردد بردارید. درست است که وام مسکن باید با یک پس انداز و طلاهای همسرتان قاطی شوند تا آش خانه دار شدنتان پخته گردد. شما هم باید کمی از ایده آل ها فاصله بگیرید و خانه اول را برای دست و پا کردن سرمایه بدانید اگر خانه ای که با این پول نصیبتان می گردد قدیمی و کمی دِمده شده به دل نگیرید چند سال که صبر کنید و بار وام هایتان کمی سبک شد به امید خدا بهترش را می خرید. وام چی به شما می گوید حرکت کنید که فردا دیر است.

سنج

این سنج را جدی بگیرید که انگار در نظام بانکی ما دارد می گردد دُردانه و جای خود را باز نموده است. همه بانک ها کم کم برای شما از این کلمه به وفور در ترکیب های مختلف استفاده خواهند کرد. وام سنج، توانای سنج، اعتبارسنج، سنجش بازگشت و امثال اینها که آمده اند به یاری بانک که ببینند قبل از اعطای وام، توانای بازگشت آن را دارید و شما را بسنجند. به نوعی این سیستم سنج که وارد بانک مسکن هم شده، حکایت همان ضرب المثلی می گردد که می گوید جنگ اول به از صلح آخر است.

صبر نکنید

برای دریافت وام های مربوط به خرید اوراق ممتاز در بازار سرمایه، متقاضیان باید برای هر 500 هزار تومان یک برگ اوراق خریداری نمایند. قیمت هر برگ اوراق تقریبا 75 هزار تومان است. به عنوان مثال فردی که قصد دریافت وام 70 میلیون تومانی دارد، باید تا 140 برگ اوراق خریداری کند و هزینه ای در حدود 10 میلیون تومان پرداخت کند. با خرید این اوراق دیگر احتیاج نیست برای دریافت وام منتظر رسیدن نوبت خود بمانید. بعد از خرید اوراق اقدامات لازم برای پرداخت وام صورت می گیرد.

شرایطش هم خوب است

سود بازپرداخت این تسهیلات بانک مسکن حدود 17.5 درصد و زمان بازپرداخت حداکثر 12 سال است. اقساط را می توان به روش ساده یا پلکانی پرداخت کرد. بازپرداخت به روش های ساده و پلکانی وجود دارد. برای دریافت وام به وسیله اوراق، محدودیت دفعات وجود ندارد.

حساب

پیش خودتان دو، دو تا چهار تا هم کنید در طی 12 سالی که باید وام را بازپرداخت کنید یکی، دو سال آینده نهایتش به شما فشار وارد گردد. با وضعیت پیش رو در سالهای آینده مبلغ وام شما عدد ناچیزی می گردد. فکر کنید شما در سال هشتاد و نه وام گرفته اید و مبلغ وام شما 500 تومان بوده است برای این روزها دیگر این پول ارزش ریالی بالای ندارد و اکثر بازپرداخت وام ها در حال حاضر بیشتر از این مبلغ است.

حق بدهیم

ما هم قبول داریم که دریافت بهره بالا باعث می گردد خیلی ها خانه دار نشوند و جرات ننمایند به سمت بانک مسکن و وام دریافت بروند. از یک زاویه دیگر هم نگاه کنیم بازپرداخت این وام ها خیلی فرسایشی می باشد. 12 سال و20 سال عدد کمی نیست یک عمر و دهه گذشته می گردد. بانک چند سال باید صبر کند سرمایه اش برگردد پس گاهی باید حق هم بدهیم.

سخن عشق

حالا از هر چیز بگذریم سخن عشق خوش تر است. وقتی دل به دل یکی ببندی و زندگی مشترک را شروع و یک نهاد خانواده به نهاد جامعه اضافه کنید بدون شک باید حمایت هم شوید؛ از نهاد مرجعی که جامعه را کنترل می نماید که همان دولت است. رشد جهشی قیمت وام ازدواج نوید بخش درک کارگزاران و افرادی که قانون تصویب می نمایند می باشد.

کمتر

برخی نمایندگان مجلس معتقدند با افزایش مبلغ وام ازدواج، دولت نمی تواند به تمام زوج ها تسهیلات بدهد. بانک ملی هم در شروع سال جاری نظرش بر دادن حداکثر 20 میلیون تومان تسهیلات به هر زوج بوده است. با تمام مخالفانی که این مبلغ تسهیلات داشته است چون قوه مقننه آن را تصویب نموده؛ دولت نمی تواند از زیر آن شانه خالی و آن را کم کند. طبق همین روال مبلغ وام ازدواج برای هر زوج سی میلیون تومان می باشد.

مدارک

برای دریافت وام فوری ازدواج باید در بانک مورد نظرتان حساب قرض الحسنه ای داشته باشید. اگر دختر خانم تازه عروس شده سن قانونی نداشته باشد باید با ولی اش در بانک حاضر گردد! کپی یک تا پنج صفحات عقدنامه واجب است. اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه زوجین و مخصوص صفحه دوم که اسم همسر در آن قید شده را از قلم نیاندازید.

ضامن

طبق گفته ها و اعمال شده باید یک ضامن معتبر برای این وام با خودتان به بانک ببرید مگر اینکه سیاست داخلی بانک مورد نظر شما چیز دیگر باشد که دیگر کاری از دست کسی بر نمی آید مگر خودتان که بانک مورد نظرتان را از اول باید با دقت انتخاب می کردید و قبل از اقدام می پرسیدید شما چند، ضامن هستید؟!

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 461

به "وام، وام تا رسیدن به زندگی با کیفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام، وام تا رسیدن به زندگی با کیفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید