هیچ ناشری بدون علت و دائم در سایت ثبت کتاب محدود نمی گردد (طراحی سایت)

به گزارش مجله عکسها، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: هیچ محدودیت دائمی برای هیچ ناشری به وسیله هیات رسیدگی به تخلفات ناشران گذاشته نشده است

هیچ ناشری بدون علت و دائم در سایت ثبت کتاب محدود نمی گردد (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ محدودیت دائمی برای هیچ ناشری به وسیله هیات رسیدگی به تخلفات ناشران گذاشته نشده است، گفت: همه احکام این هیات تا امروز موقت است و هیچ محدودیت دائمی برای هیچ ناشری تا کنون گذاشته نشده است.

به گزارش خبرنگاران، یاسر احمدوند درباره چرایی بسته شدن درگاه بعضی از ناشران به خبرنگار ایرنا شرح داد: اگر درگاه ثبت کتاب برای بعضی از ناشران بسته شده باشد، در نتیجه رای هیات رسیدگی به تخلفات ناشران بوده است، این هیات بر اساس شکایاتی که واصل می گردد تقریبا به صورت هفتگی جلساتی تشکیل می دهد. ممکن است مولف یا موزع از ناشر شکایت داشته باشد، بعلاوه ممکن است اختلاف میان دو ناشر باشد یا ممکن است تخلفاتی قانونی به وسیله ناشر اجرا شده باشد.

وی با بیان اینکه شکایات از ناشران در هیات رسیدگی به تخلفات ناشران آنالیز می گردد، ادامه داد: هیات بدوی در استان تشکیل می گردد، این روند هیات رسیدگی و تجدید نظر دارد که در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد. ممکن است در نتیجه رسیدگی و رای این هیات، دسترسی ناشر برای مدتی محدود یا معلق گردد. این روال قانونی است که طی شده است.

به گفته او ممکن است رای هیات رسیدگی به تخلفات ناشران بر این اساس باشد که فعالیت یک ناشر برای تخلفی که اجرا شده یا شکایتی که وجود داشته است، برای مدتی معلق گردد. همه احکام این هیات تا این روز موقت است و هیچ محدودیت دائمی برای هیچ ناشری تا کنون گذاشته نشده است. ممکن است ناشری برای مدت یک یا دو ماه مشمول حکم این هیات گردد. احکام این هیات بیشتر رای انظباطی است تا توجه بیشتری به عنوان حقوق گردد.

احمدوند درباره تعداد ناشرانی که درگاه ثبت کتاب برای آن ها بسته شده و امکان دریافت مجوز تازه های نشر و بعلاوه جواز لازم برای تجدید چاپ کتاب را ندارند، شرح داد: فکر نمی کنم تعداد این ناشران عدد قابل توجهی باشد، تصور می کنم حداکثر 10 ناشر با این محدودیت روبرو شده باشند.

به گفته معاون فرهنگی وزیر، کوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اساس است که تا جایی که امکان دارد، برای فعالیت ناشران محدودیتی به این شکل ایجاد نکند. مگر اینکه واقعا تخلفی وجود داشته باشد که مجبور باشند محدودیتی برای فعالیت ناشر ایجاد نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 2293

به "هیچ ناشری بدون علت و دائم در سایت ثبت کتاب محدود نمی گردد (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ ناشری بدون علت و دائم در سایت ثبت کتاب محدود نمی گردد (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید