هنگ کنگ بعضی از همکاری های حقوقی با آمریکا را معلق می نماید

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این اقدام حکومت چین واکنش متقابل به انتها بعضی همکاری های آمریکا با هنگ کنگ است.

هنگ کنگ بعضی از همکاری های حقوقی با آمریکا را معلق می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به هنگ کنگ خبر داد که واشینگتن سه موافقتنامه دو جانبه با این منطقه نیمه خودمختار را به دلیل تحمیل یک قانون امنیت ملی از سوی چین، معلق یا لغو نموده است.

ژائو لیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با اشاره به معلق شدن یک توافقنامه همکاری حقوقی با آمریکا گفت: چین از ایالات متحده می خواهد که فورا اشتباهاتش را تصحیح کند.

موافقتنامه یاد شده پیش از بازگرداندن هنگ کنگ به چین در سال 1997 امضا شده بود و اعلام می کرد که حکومت های هنگ کنگ و آمریکا در امور مربوط به جرایم از قبیل انتقال افراد تحت بازداشت یا جستجو و مصادره اموال مجرمان با هم همکاری می نمایند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود سه موافقتنامه ای که ایالات متحده آنها را لغو نموده است، مربوط به تحویل مجرمان فراری، انتقال محکومان و معافیت های مالیاتی متقابل در زمینه درآمد ناشی از عملیات بین المللی کشتی ها می گردد.

این تصمیم واشنگتن پس از آن گرفته شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، ماه گذشته با صدور فرمانی به شرایط ویژه هنگ کنگ ذیل قوانین ایالات متحده سرانجام داد تا چین را به خاطر اقدامات سرکوبگرانه آن علیه این مستعمره سابق بریتانیا مجازات کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1267

به "هنگ کنگ بعضی از همکاری های حقوقی با آمریکا را معلق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ بعضی از همکاری های حقوقی با آمریکا را معلق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید