نگاهی به نظرات منتقدان درباره فیلم ترسناک دکتر اسلیپ

به گزارش مجله عکسها، فیلم دکتر اسلیپ به کارگردانی مایک فلناگان از آخر هفته گذشته روی پرده رفته و با توجه به آمار فروش روز اول فیلم (روز آدینه هفته گذشته) که تا این لحظه منتشر شده این اثر ترسناک دومین فیلم پرفروش سینماهای آمریکا بوده است.

نگاهی به نظرات منتقدان درباره فیلم ترسناک دکتر اسلیپ

فیلم ترسناک دکتر اسلیپ اقتباسی است از رمان سال 2013 استیون کینگ به همین نام که در واقع دنباله رمان دیگر همین نویسنده به نام درخشش است. درخشش یکی از معروف ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما است که استنلی کوبریک در سال 1980 و سه سال پس از نگارش رمان کارگردانی کرد.

دکتر اسلیپ از نظر روایت داستان فیلم درخشش را چند دهه پس از اتفاقات قبلی دنبال می نماید و بعضی از عناصر آن اثر را هم در خود حفظ نموده. یوان مک گرگور (بازیگر نقش اوبی وان کنوبی در سه گانه جنگ ستارگان) در این فیلم ترسناک نقش دنی تورنس را ایفا می نماید. دنی تورنس کاراکتری است که در فیلم درخشش استنلی کوبریک خردسال بود و همراه با پدر و مادرش جک تورنس (با بازی جک نیکلسون) و وندی تورنس وقایع فیلم سال 1980 را رقم زدند.

استودیوی برادران وارنر از همان سال 2013 و بلافاصله پس از انتشار رمان دکتر اسلیپ توسط استیون کینگ قصد ساختن یک فیلم ترسناک را براساس این اثر سینمایی داشتند با این وجود مسائل اقتصادی جهت فراوری مانع آن ها شد. مدتی بعد پیروزیت قابل توجه فیلم ترسناک آن در سال 2017 (اقتباس دیگری از آثار کینگ) بودجه لازم برای فراوری این پروژه را فراهم کرد.

فیلم دکتر اسلیپ از نظر منتقدان اثری با کیفیت تقریبا متوسط اما قابل قبول ارزیابی شده است. در حالی که 73 درصد از منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز از این اثر رضایت داشته اند، این فیلم ترسناک در وبسایت متاکریتیک از مجموع 43 نقد با 23 نقد مثبت، 18 نقد میانه و دو نقد منفی نمره 60 را به دست آورده. در این وبسایت نمره متای بالای 60 به معنای استقبال منتقدان از فیلم و نمره متای بالای 80 به معنای تحسین گسترده فیلم است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نظرات منتقدان درباره فیلم دکتر اسلیپ:

سارا میشل فترز / سیاتل تایمز

نمره متا: 100

دکتر اسلیپ دستاوردی بسیار بزرگ در آفرینش تنش و تعلیق و نمایش بخشش و ایثار است. به این زودی ها فیلم را از یاد نخواهم برد.

برایان رون / فیلم استیج

نمره متا: 83

دکتر اسلیپ داستانی ظریف و انسانی است درباره اشتیاق جمعی، توانبخشی معنوی و رستگاری وجودی … در این فیلم بازی مک گرگور قوی ترین ستونی است که کل داستان بر آن بنا شده است.

تیم روبی / تلگراف

نمره متا: 80

دکتر اسلیپ دنباله ای است بر فیلم درخشش که همه را راضی می نماید. از طرفداران استیون کینگ تا طرفدارهای سرسخت استنلی کوبریک. حتی کسانی که با رمان سال 2013 کینگ که فیلم براساس آن ساخته شده آشنایی دارند هم برای این ترکیب ویژه عناصر در این اثر سینمایی به کفایت آماده نخواهند بود.

ریچارد روپر / شیکاگو سان تایمز

نمره متا: 75

بعضی از صحنه های فیلم در ارتباط با فیلم درخشش بسیار موثر واقع شده اند و بعضی دیگر نتوانسته اند ارتباط و اثرگذاری لازم را حفظ نمایند. با این وجود عملکرد و نقش آفرینی به یادماندنی مک گرگور این امکان را فراهم نموده تا به رضایت بخش ترین شکل ممکن با دنی تورنس روبرو شویم.

تیم گریرسون / اسکرین دیلی

نمره متا: 70

فلناگان پیروز شده هوشمندی و روح خاصی را به فیلم مهیج دکتر اسلیپ تزریق کند که آن را از زیر سایه فیلم درخشش درآورده و فیلم از این زاویه آسیبی ندیده است.

تاد مک کارتی / هالیوود ریپورتر

نمره متا: 60

دکتر اسلیپ جک نیکلسون، استنلی کوبریک و بخش عمده هتل فیلم درخشش را با خود ندارد اما ربکا فرگوسن و سایر بازیگران درخشش خاص خودشان را در این اثر سینمایی دارند. فیلمی که طولانی تر از حد ضروری است، به ندرت ممکن است مخاطب را زیاد هیجان زده کند، با این وجود هنوز هم آنقدر کشش دارد که مخاطبش را حفظ کند.

پیتر بردشاو / گاردین

نمره متا: 40

دکتر اسلیپ یک ساعت و نیم از فیلم کوبریک طولانی تر است و سوای این از آن فیلم خسته نماینده تر و بی هدف تر است. فیلم حجم زیادی شخصیت جدید کسالت بار را وارد نموده که تمرکز روایت در میان آن ها تکه پاره و گل آلود می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 617

به "نگاهی به نظرات منتقدان درباره فیلم ترسناک دکتر اسلیپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نظرات منتقدان درباره فیلم ترسناک دکتر اسلیپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید