نمایشی که به دغدغه های خدمت سربازی می پردازد

به گزارش مجله عکسها، کارگردان نمایش لانچر 5 از دغدغه ها و چالش های مسائل نمایش لانچر 5 گفت.

نمایشی که به دغدغه های خدمت سربازی می پردازد

پویا سعیدی کارگردان نمایش لانچر 5 در گفت و گو با خبرنگار ، درباره موضوع این نمایش گفت:متن این نمایش روایتگر خدمت سربازی در یک پادگان نظامی است که در آن سه سرباز در فاصله کوتاهی با خودکشی و به قتل رسیدن فوت شده اند در روند پرونده هم یک متهمی وجود دارد که نخ ارتباطی بین خودکشی و کشته شدگان پرونده است.

سعیدی با اشاره به هدف خود برای به اجرا بردن نمایش لانچر 5 اظهارداشت: هدف این نمایش برای مخاطب بعد از تماشای نمایش تعیین می گردد، ولی این نمایش به موضوع مسائل و دغدغه های اجتماعی سربازی جوانان و خانواده های آنان می پردازد که نیمی از جامعه به صورت مستقیم ونیمی دیگر به صورت غیر مستقیم درگیرآن هستند.

این کارگردان تئاتر درباره انتخاب اسم لانچر 5 برای عنوان این نمایش گفت: به هر شیء موشک اندازی چه ساده و چه پیچیده لانچر می گویند. لانچر 5 به یک نقطه ای از لوکیشن نمایش ما اشاره دارد که در آن اتفاقات دیدنی و قابل ملاحظه ای اتفاق افتاده است.

سعیدی درباره طراحی نمایش لانچر 5 گفت: برای طراحی صحنه و فضا ما به ساخت یک اتاق برای بازرسی پادگان پرداخته ایم که این اتاق تشکیل شده از دیوار ها و قفسه های فلزی برای ایجاد رابطه بهتر مخاطب با نمایش است. از نظر موسیقی ما آوا هایی را برای نشان دادن خشکی هوا غیر از موسیقی پایانی نشان داده ایم.

کارگردان نمایش لانچر 5 درباره انتخاب بازیگران این نمایش گفت: به دلیل اینکه ما روند دوساله ای را برای اجرای نمایش طی نموده ایم هم به جشنواره دانشگاهی و هم به جشنواره فجر رفتیم؛ بازیگران ما در طول این دو سال عوض شده اند و انتخاب ما برای بازی در این نمایش بچه ها تئاتر دانشجویی و بچه های هنرستان متناسب با ویژگی های نقش خود بوده اند.

سعیدی گفت: در اردیبهشت 97 اجرای اولیه نمایش لانچر 5 در جشنواره دانشگاهی بود و بهمن 97 دو تک اجرا در جشنواره فجر رفت و تیرماه سال جاری در سالن سایه تئاتر شهر و سالن مستقل اجرا رفت که از 9 بهمن ماه 98 دوباره اجرای مجدد آن در طول هفته هرشب ساعت 18:00 و شنبه ها ساعت 20:30 به روی صحنه می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 580

به "نمایشی که به دغدغه های خدمت سربازی می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشی که به دغدغه های خدمت سربازی می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید