نقاش پاییز کیست؟

به گزارش مجله عکسها، جاسپر فرانسیس کراپسی، هنرمند آمریکایی را برای خلق تابلوهای نقاشی رنگارنگ بیشتر با نام نقاش پاییز می شناسند. فرا رسیدن پاییز بهانه خوبی برای یادآوری بعضی از نقاشی های پاییزی این هنرمند است.

نقاش پاییز کیست؟

به گزارش خبرنگاران، چاسپر فرانسیس کراپسی در سال 1823 در نیویورک به دنیا آمد. او در ابتدا به اسم معمار فعالیت خود را شروع کرد اما همواره به نقاشی کردن علاقه داشت. کراپسی برای مدتی به اسم معمار مشغول بود و در کنار آن نقاشی را هم دنبال می کرد. او در نهایت در حوالی 1840 زمانی که مکتب هادسن ریور برای نقاشی چشم انداز در اوج محبوبیت قرار داشت، به طور تمام وقت نقاشی کردن را پیش گرفت. او به سرعت در کنار هنرمندان بزرگ آمریکایی دیگری همانند توماس کول و فردریک ادوین چرچ به موفقیت دست یافت.

جاسپر کراپسی در خلق تابلوهای نقاشی چشم انداز پاییز مهارت زیادی داشت و تعداد زیادی تابلو نقاشی با این موضوع خلق کرد. دست کم 50 تابلو نقاشی از این هنرمند با اسم پاییز به علاوه چندین نقاشی که در عناوین آن ها از اکتبر استفاده شده است، وجود دارد. او بعلاوه شاخ و برگ های پاییزی را در تابلوهایی به تصویر کشیده است که البته در عناوین آن ها ربطی به پاییز وجود ندارد که از بین آن ها به در دره راماپو می توان اشاره نمود.

با اینکه این نقاش بارها برای خلق تابلوهای نقاشی از منظره ها اروپایی به اروپا سفر کرد، اما موضوع بیشتر آثار او منظره ها شمال شرقی ایالات متحده آمریکا هستند. در بین این آثار، منظره ها نیویورک و نیوجرسی بیش از سایر نقاط به چشم می خورند.

نقاشی های این هنرمند بیشتر به علت به کار رفتن رنگ های زرد، نارنجی و قرمز پررنگ بسیار گیرا هستند. این نقاش در انتخاب رنگ برای تابلوهای پاییزی ماهرانه عمل می کرد.

در بعضی از نقاشی های او جزئیات، بسیار مورد توجه نهاده شده اند. به رغم اینکه او یک معمار محسوب می شد اما به ندرت در نقاشی های او اثری از ساختمان به چشم می خورد.

کراسپی تابلو نقاشی پاییز در رودخانه هادسون را در مدت اقامت طولانی اش در لندن نقاشی کرد. او قصد داشت منظره ها آمریکا را به انگلیسی نشان دهد؛ بنابراین این نقاشی را در یک نمایشگاه انفرادی به نمایش گذاشت. او و همسرش حتی در آن موقع این نقاشی را به ملکه ویکتوریا نشان دادند و رنگ آمیزی این اثر مورد توجه ملکه هم نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1908

به "نقاش پاییز کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاش پاییز کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید