موصل، بدون پریچهر؛ در جستجوی معشوق و رنج ها

به گزارش مجله عکسها، به گزارش خبرنگاران؛ کتاب موصل، بدون پریچهر نوشته حسین قسامی از طریق نشر چشمه و در بخش کتاب های قفسه آبی به کتاب فروشی ها راه یافت.

موصل، بدون پریچهر؛ در جستجوی معشوق و رنج ها

در بخشی از کتاب می خوانیم: باریکه راهی از میان مخروبه ای می گذرد و می رسد به مستراح. دست کوهیار را می گیرم، مبادا زمین بخورد توی تاریکی. مردها پشت در آهنی کوچک صف بسته اند. همه شان سردند و خاموش و بی تاب. مردی با سبیل کج و معوج مدام اخ وتُف می اندازد روی زمین، درست مقابل پای من. خیسیِ کف آلود روی خاک وامی رود.

این رمان، داستان مرد جوانی است که مبهوت رخدادهای این روزهاست. مبهوت خاورمیانه پرخون، آدم ها و البته یک زورگیر که ساعتش را می دزدد. او عاشق پریچهر است و حالا مدتی است پریچهر گم شده.

در پشت جلد کتاب آمده است که موصل بدون پریچهر شرح دو سفر توأمان است: سفری در یک جغرافیا برای یافتن زن گم شده و سفری در وجود برای یافتن تکه های رنج و سستی ای که این قهرمان را متزلزل کرده است. نویسنده با رفت و برگشت های کوتاه و روایتی رئالیستی به مخاطب خود گستره ای از تردید را می نمایاند که می تواند در آن هم قدیس شد، هم هیولا و هم ایستادن میان این دو. سیر وقایع چنان منحصر به فرد و عجیب اند که پایان رمان غیرقابل پیش بینی می شود.

حسین قسامی؛ نویسنده، متولد سال 1368 است. قسامی فلسفه خوانده و کتاب های بریدگی، پایکوبی گراز، یک نمکدان پر از خاک گور و خاکسپاری ماهی قرمزها از آثار او به تعداد می آیند.

کتاب موصل، بدون پریچهر نوشته حسین قسامی، در 104 صفحه، به قیمت 25 هزار تومان، در قطع رقعی و با جلد شومیز، از سوی نشر چشمه راهی بازار کتاب شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: 3napix.ir شناسه مطلب: 1886

به "موصل، بدون پریچهر؛ در جستجوی معشوق و رنج ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موصل، بدون پریچهر؛ در جستجوی معشوق و رنج ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید